/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås
Fra : pve
Vist : 2217 gange
100 point
Dato : 23-11-06 10:25

Jeg har en Ford Focus ca. 6 år gammel med centrallås - ikke fjernbetjent.

Når det bliver koldere i luften bliver reaktionstiden fra man har drejet nøglen til den låser alle dørerne op forsinket. Der kan gå op til ca. 10 sek. Det skal bemærkes, at døren hvor man låser op kan åbnes med det samme. Men når man om morgenen står med sønnike på armen og det er skide koldt gider man altså ikke vente alt for lang tid på at komme ind ved barnesædet.

Når der er varmt er der ingen problemer.

Er der nogen der kender noget til dette og evt. hvordan man får det rettet. Jeg vil helst undgå værkstedet i første omgang da bilen jo som sådan fungere og jeg ved, at de lige skal sætte ca. 17 apparater til for at måle og så sandsynligvis konkludere at der ikke er noget at gøre men at det koster 1800 + moms

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-06 11:20

Prøv med WD40
Sprøjt ned mod låsene imellem gummiliste og vindue med det medfølgende tynde røde rør.
Problemet e siket størknet smøremidel.

Bjørn

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-11-06 11:33

BjornJ vil prøve det en af dagene når jeg får fat i noget WD40, og skal nok vende tilbage om hvorvidt det virker.

Ved du hvor jeg kan finde WD40?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-11-06 11:42

WD 40 kan du købe næsten alle vegne. F.eks på tankstationer.
Jem og Fix, THansen og Hararld Nyborg er nogle af de billigste steder.
400 ml koster ca. 40 Kr.
Det fås også i mindre dåser, men køb 400 ml og giv låsene et ordentligt pulver.

Bjørn

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 23-11-06 11:52

pve. prøv at sprøjte lidt caramba eller tilsvarende ned ved låseknapperne,lad det virke et øjeblik
bevæg derefter knapperne nogle gange, når de går let ,giver du samme sted lidt låse olie.
kan købes på tankstationer, bilka, m. fl.

held og lykke jyttew

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 23-11-06 12:13

Ja det hed caramba i gamle dage, nu hedder det WD-40 Caramba tror jeg ikke kan købes mere, men det er ligemeget hvad det heder når bare det virker.
Pve du skal ind i døren bag låsesylindren, derfor siger jeg at du skal sigte efter låsen, men sprøjte inde i døren.
Imellem det udvendige- og det indvendige håndtag er der altid forbindelse det er der det skal smøres.
Jeg er gammel låsesmed og har åbnet et utal af biler, næsten lige så menge som "Brian"

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 28-11-06 10:49

Tak for svaret BjornJ.

Jeg er ikke helt sikker på om det virker, men jeg tror det nok nærmere er mine evner end det råd du har givet som er skyld i dette.