/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvejstast
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 687 gange
75 point
Dato : 23-11-06 09:26

Scroll Lock

Når jeg trykker på Scroll Lock, fremkommer joblisten i Windows. Hvordan kan dette lade sig gøre?

Som jeg kan se det, kan man kun tilknyttte en genvejstast til en genvej. Desuden stiller Windows selv Ctrl+Alt foran genvejen. På denne måde burde genvejen, hvis den eksisterede, hedde Ctrl+Alt+Scroll Lock.

Styresystem: Windows XP

hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 09:50

Lad være med at trykke på Scroll Lock.......

Hvad bruger du den til

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 23-11-06 09:53

Det er i forbindelse med en KVM switch, hvor der kan skiftes mellem to PC´ere ved at trykke Scroll Lock + pil op.

I midlertid kommer brugerne ofte til at ramme Scroll Lock først.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-11-06 09:54

jeg bruger Scroll Lock
til at skifte mellem 2 computere, der begge er koblet op til den samme skærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 10:08

Tror fejlen ligger i dit keyboard

Prøv med et andet

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 23-11-06 10:15

Har testet udenom KVM switchen. Her er problemet der fortsat.

Jeg prøver at få brugeren til at fjerne driveren til tastaturet og ellers med et andet tastatur.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 10:16

Har du, eller andre, lagt en macro på scroll lock knappen ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-06 10:17

Citat
I midlertid kommer brugerne ofte til at ramme Scroll Lock først.
... i så fald kan du vel lave det om og sørge for at Scroll Lock ER den der skal rammes først (hvilket ligger langt mere naturligt for tastetrykket)

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 23-11-06 11:19

Att.: refi - Mig bekendt kan man ikke oprette makroer i Windows.

Att.: miritdk - Jeg forstår ikke det du skriver. I øvrigt er det ikke en holdbar løsning for brugerne.

Jeg vender tilbage, når mit tidligere forslag er testet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 12:15

Det var nu også keyboardet jeg tænkte på

http://www.cvtinc.com/downloads/progfaq.pdf

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 23-11-06 16:10

Hej refi

Ok - den havde jeg ikke tænkt på.

Jeg vender tilbage, når jeg får svar fra brugeren.

hr_hvalsoe