/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
SPIL / RAM ??
Fra : m.strande
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 23-11-06 06:15

købte i går et spil til min computer ( hitman blood money )
men det kan slet ik kører på min pc. det hakker i musen og tastaturet. selv i menuen.

min computer består af: AMP XP 3200+ 2,19Ghz
GeForce Fx5700VE 256 MB
512mb ram

hvad er det den mangler for og kunne kører spil.??
skal jeg købe 512mb ram til. eller er det nyt grafik kort der skal til ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 08:18

512 mb ram, er lige i underkanten, så ja, det er en god ide, at få sat flere i.

Hjælper det ikke, så skal du sætte opløsningen lidt ned

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-06 08:34

mindst 1 Gb og vga kortet er heller ikke værd, at skrive hjem om.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-11-06 08:59

Du kan teste her om din computer kan køre spillet

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/eidos?registration_option_id=2529

Der er en patch her,det kan være at det kan hjælpe på dit problem

http://www.gamers-globe.com/spilnyhed/855,patch-til-hitman-blood-money.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 09:01

Hvis flere ram, og nedsættelse af opløsningen ikke er nok, så er løsningen et nyt grafikkort

Her er et par grafikkort til prisen

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=160767

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=162209 dette er dog pt ikke på lager hos zitech

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-06 09:04

Nordsted1--> Jeg er nu sikker på maskinen kører med AGP og ikke PCI-E

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-11-06 09:50

Her er hvad din computer skal bruge

CPU Speed
Minimum: 1.5 GHz
System RAM
Minimum: 512 MB
Operating System
Minimum: Windows 2000/XP
Video Card
Minimum: 64 MB Direct3D DirectX 9.0 compliant video card supporting pixel shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX+ / ATI Radeon 9500+)

Så jeg tror at du skal opdater dit grafikkort og det kan du også på det link jeg forslog tidliger hvor du skal teste din computer

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 23-11-06 10:47

Moralen er: se altid på spil-pakken/omslaget, hvilke krav spillet stiller til din computer. Alle spil har en tendens til at stille større og større krav.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-06 11:26

Prøv lige at geninstallere den sidste nye version af directX, kan hentes hos MicroSoft, men er s..... besværlig at finde.
Mere RAM, ja så klart et must. Dit grafikkort skal sansynligvis også understøtte Open GL standarden. Modsat andre kommentarer her på tråden, synes jeg faktisk sagtens at dit grafikkort burde kunne følge med. Så løsningen er nok noget merer RAM.