/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
røgalarmer
Fra : lilleknud
Vist : 996 gange
10 point
Dato : 22-11-06 22:53

er der nogen der ved om det er en god ide at bruge genopladelige batterier i røgalarmer - jeg har 4 trådløse forbundne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 22:55

jeg tror det ikke - det koster nok mere at holde opladeren kørende end at skifte batterierne ud den sjældne gang

Accepteret svar
Fra : janing

Modtaget 20 point
Dato : 22-11-06 23:03

opladelige batterier aflader altid sig selv lidt og er ikke beregnet til den type brug.

DE KAN AFGIVE EN MASSE STRØM PÅ MEGET KORT TID, MEN ANBEFALES IKKE TIL BRUG I RØGALARMER.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : lilleknud

Dato : 22-11-06 23:06

tak jeg har fået svar nok.. jeg vil bruge almindelige batterier tak

Godkendelse af svar
Fra : lilleknud

Dato : 22-11-06 23:07

Tak for svaret janing.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-11-06 23:18

Det er da intet problem at bruge genopladelige batt.

Det eneste man skal være opmærksom på at at de bliver flade lige pludselig, hvor alm. batt. "dør" lige så stille.

Gen opladelige batt. aflader ikke sig selv mere end alm. batt.

Men igen, røgalarmen bruger ikke ret meget strøm så et alm. batteri kan holde 2 år+
Så måske lidt over kill at bruge gen opladelige batt.

Kommentar
Fra : lilleknud

Dato : 22-11-06 23:27

jeg er ny bruger så måske det tager lidt tid at finde rundt men tak for svar

Kommentar
Fra : janing

Dato : 22-11-06 23:30

Glemte lige at skrive, at man kraftigt anbefaler at der bruges et Alkalibe batteri i røgalarmer og at disse udskiftes hvert år.

DET KAN JO VÆRE MED TIL AT REDDE LIV OG 4 AF DE DYRESTE ALKALINE BATTERIER KOSTER JO IKKE MEGET MERE END 2 HALV LITERS COCA COLA OG DET ER DA LIDT VÆRD AT TÆNKE OVER.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : janing

Dato : 22-11-06 23:33

Tak for point og håber at mange flere vil huske at bruge de røgalamer.