/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Browser - problemer med login
Fra : Dinah
Vist : 355 gange
239 point
Dato : 22-11-06 20:57

Jeg har fået et problem med autologin på et par sider. Det virker på min bærbare, så der må være en fejl på min stationære.

For en god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg ikke har problemer med KANDU.

Det gælder både for Firefox og IE. Jeg har ikke helt styr på hvor det bliver lagret, så derfor håber jeg at der er nogle af jer der kan udtænke fejlen, og forhåbentligt hvordan man løser den...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:17

funktioner - internet indstillinger - indhold - autoudførelse - der kan du sætte og fjerne flueben så det passer med dit behov (IE)

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-11-06 21:29

Nja, er det ikke bare til når man skriver i felter? Mit problem er at jeg bliver "smidt af" - altså aldrig kommer ind på min bruger...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:35

du mener det er din brugerkonto ????

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-11-06 21:40

Ej, jeg har vidst ikke formulereet mig godt nok

Jeg har et par sider hvor jeg ikke kan logge ind. Den smider mig af igen. den fatter ikke at jeg er logget ind altså.

Problemet må ligge på denne pc, da jeg ikke har problemet på min labtop, og der har jeg samme browser og samme styresystem. Er det evt. et cookieproblem? Jeg har forsøgt med at fjerne alle cookies og midlertidige filer, men problemet er vedvarende.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-06 21:41

Du skal tillade cookies.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-11-06 21:43

Det har jeg gjort - tror jeg... hvor tjecker jeg?

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 22-11-06 21:48

Jerg har endda tilføjet den ene af problemsiderne som always allow.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:50

har du nederst th her en lille "ufo med et forbudt skilt" kan du dbl klikke på den og gennemgå hvad der er blokeret - dbl klik så på de cookies og vælg tillad

du kan i IE gå ind i beskyttelse af personlige oplysninger og se om nogen af de sider du har problemer med netop også er blokeret der - klik på websteder

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-06 12:50

Det smarteste at gøre, når man har problemer, er at lade en hjemmeside kontrollere om alt er som det skal være, det kan være du ikke har den rigtige java.
Du kan feks. gå til: http://www.bgbank.dk/Indstillinger
Den side du kommer til, er der forneden et link der siger: tjek din PC
Den fortæller hvis noget ikke er OK

Så er der også vejledninger hvis der er problemer:

Internet Explorer version 5.x og 6.0 :
For at sikre, at BG Netbank kan køre optimalt med din browser, anbefales nedenstående opsætning.

Klik på "Start"-knappen og vælg "Indstillinger" og "Dit kontrolpanel".
Åbn "Internetindstillinger".
Vælg fanebladet "Generelt".
I sektionen "Midlertidige Internetfiler" klikkes på knappen "Indstillinger".
I sektionen "Kontroller, om der er nye versioner af tidligere gemte sider" sættes en markering ved "Automatisk".

Vælg fanebladet "Sikkerhed".
Tryk på ikonet "Websteder, du har tillid til" (Trusted sites). Tryk på knappen "Standardniveau" og sæt sikkerhedsniveauet til lav.
Tryk på knappen "Websteder". Fjern markeringen ved "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone".
Tilføj adressen (uden anførselstegn): "*.bgbank.dk".
Sæt markeringen tilbage ved "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone".
Tryk "Anvend" og "OK" og luk vinduet.

I Internet Explorer 6 aktiverer du derudover cookies således:
Vælg fanebladet "Beskyttelse af private oplysninger" (Privacy).
Tryk på knappen "Rediger" (Edit) og tilføj vores side: "bgbank.dk".
Tryk på knappen "Tillad" (Allow).
Tryk "OK" og luk vinduet.

VH Palle Hansen