/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Godt råd når pc skal kasseres
Fra : Oldboston
Vist : 2451 gange
100 point
Dato : 22-11-06 20:39

Jeg søger et godt råd, når jeg skal kassere min gamle pc. Jeg ved godt, den kan smides i elektronikkassen på genbrugspladsen, men da den har været brugt i forretningsøjemed vil det være dumt, hvis nogen får adgang til harddisken. Tager man en hammer og slår pc'en i stykker? Eller er der en mere civiliseret måde?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 22-11-06 20:48

Formater harddisken, gå ind i denne computer og højre klik på på din harddisk (c) og vælg formatr, er et en ældre computer så skal du finde en prompt hvor du skriver format C:
eller pil den ud og smadr den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 20:56

fjern harddisk osv - smid ud af flere gange forskellige steder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 20:58

http://www.killdisk.com/

og giv den til en der ikke har råd og kan bruge den (pensionister og studerende har ikke for meget at gøre godt med)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-06 21:01

Hvorfor være så dramatisk
Pil harddisken ud og behold den, evt. som et ekstra drev.
Det er på den som informationerne kan genskabes.
Så kan du køre resten på genbrugspladsen, eller give den til en der kan bruge dele af den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-11-06 21:02

Du har sikkert diskettedrev så du henter lige denne diskette.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
ved A:\> skriver du så der står
A:\>lowlevel
og tryk enter
Den bliver nu renset for oplysninger.

Alt efter hvor stor den er vil der gå en til to timer.

Farvel Data.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-11-06 07:34

I forbindelse med mit arbejde, "ophugger" vi bl.a. PC'er for store virksomheder. HDD får altid to muligheder. !. de vil have den tilbage. 2. Når HDD er udtaget, får den med "klaphammeren" Skiverne vil ALDRIG nogensinde kunne afgive én eneste fil fra sig - med garanti. Så tag du blot HDD ud og tæst løs på HDD'en.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 04-12-06 22:26

Tak for svaret stig54.