/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Larmene Hjemis (Grrrr)
Fra : dansk.no
Vist : 1544 gange
25 point
Dato : 22-11-06 20:31

Hvad er det for en helvedes larm kl. 8 om aftenen fra den ærgelige Hjemis-bil.Det er sku da utroligt som de larmer!!.Er min hørelse blevet bedre med tiden(tvivlsomt) eller har de fået større klokker??.Det kan da ik være lovligt at genere folk på den måde??.Der må da være en grænse for hvor mange DB de må sende ud??.
Jeg overvejer seriøst at stoppe Hjemisbilen og flå den satans klokke af, og kaste den langt ned af gaden!!!

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 22-11-06 20:35

Børnene er ellers ellevilde med klokken

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-06 20:42

Meld dem til det lokale politi . Larm fra køretøjer må da høre under færselsloven

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-11-06 20:46

"dansk.no"

Kan ikk være mere enig.

De klokker skulle fandeme forbydes ved lov.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-06 20:48

De må kun bruge klokken når de holder stille da brug af klokke hører under færdselsloven og der foreskrives jo brug af horn og at hornet ikke må bruges unødigt.
Når de holder stille er det jo en butiksklokke.

De har så vidt jeg ved fået mange påbud i tidens løb, men lige lidt hjælper det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 22:00

skal kirkeklokkerne også forbydes ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-06 22:12

Der er vel forskel på kirkeklokker og så en en elendig skinger klokke man skal høre på mens bilen kører vej op og vej ned i timevis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-11-06 22:27
Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 22-11-06 23:47

Med de få minutter som en kirkeklokke ringer er det vel til at leve med.Men den satans isbil er sku ved at drive mig til vanvid!.Har de fået specialdesignet den klokke så lyden går gennem marv og ben?
Hvis de ik må bruge klokken mens de køre kan man da knalde dem for det.Men det kan da ik være lovligt at den larmer SÅ meget!!

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 23-11-06 00:12

Jeg synes, at det er en fantastisk lyd, når man kan høre hjemis-bilen. Man får da en dejlig fornemmelse i maven, næste lige som da man var barn og rent faktisk købte hjemis. Husker glad når man løb efter bilen med de penge man havde lokket ud af sine forældre. Dejlige minder!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 00:20

Dejlige minder fra dengang Hjemis solgte danske is og ikke som nu hvor isene importeres til toppris fra moderselskabet Nestlé så man på den måde undgår at betale skat.
Isene er ikke specielt gode eller specielt billige så boycot dem, det gør jeg.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-06 07:46

Bjarne's "påstand" skal da lige dokumenteres (hvis man kan kalde ekstrablads-oplysninger for dokumentation )

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article196813.ece

Men indrømmet - jeg gik også i min enfoldighed og troede at jeg købte DANSKE is, indtil engang sidst på sommeren.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 09:19

Bare vent

Det bliver værre endnu når de også får lov til at køre med div købmandsvarer og frysevarer.....

De kæmper godt for tilladelse

Men herrestegud - de 2 min hver 14. dag overleves vel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 11:14

Citat
Bjarne's "påstand" skal da lige dokumenteres (hvis man kan kalde ekstrablads-oplysninger for dokumentation

Jeg læser ikke EB, Berpox, men Hjem Is er et af de foretagender der ofte er nævnt i forbindelse med multinationales manglende skattebetaling på baggrund af den firmastruktur som Hjem IS nu engang har. Beklager meget at at jeg har skrevet fra hukommelsen af det jeg hørte i en TV udsendelse.

Fy, fy skamme mig at jeg ikke lige kan dokumentere.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-06 11:55

Næ næ - ikke noget med at skamme skamme - bare rolig! Jeg kunne skam heller ikke huske hvor jeg havde det fra...men jeg fandt en artikel herom på EB's sider.....

Så det var ikke for at slå dig i hartkorn med EB læsere, men alene for at underbygge din boycot ide

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 12:13

Berpox, man må da gerne læse Ekstra Bladet, jeg læser den bare ikke. Skal jeg have de korte nyheder er det på tekst TV.
Ingen tvivl om, at det er et iøjnefaldende (iørefaldende) foretagende, der spiller på at det er nemt at handle hvor man bor og måske ikke mindst, at børnene vil plage om is.

Vil man have udenlandske is kan jeg varmt anbefale Aldi's i kasser. Den er billig og smager bedre end mange andre.