/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
certifiseret. Job muligheder?
Fra : AnonymProfil
Vist : 456 gange
113 point
Dato : 22-11-06 16:31

Tror i at hvis man har en Photoshop certifisering fra selve adobe, at det giver job muligheder på baggrund af certificeringen alene?
Jeg har ingen anden uddannelse.

Eller er det for lille en uddannelse/kursus til at man bliver taget i betragtning for sine papirer alene på det?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-11-06 17:22

Det er selvfølgelig helt fint at man har et ADOBE-certificat i PS, men at det sådan "står lidt alene" vil nok ikke "flytte bjerge" hos den jobansvarlige i firmaet som sidder og læser din ansøgning...desværre !

Og PS er jo et så STORT program at skal man være superbruger i dette, skal man jo nok have arbejdet en "rum tid" med det....ikke for at "negligére" din viden og evner i PS.

PS som selvstændigt program er i mange situationer og arbejdsopgaver et RIGTIG GODT program, men at have et eller andet "kendskab" til de andre programmer i CS-pakken, vil nok være en uhørt fordel

Men ellers HELD OG LYKKE med jobsøgningen...det er trods alt et godt tidspunkt at søge job indenfor den grafiske brance pt og i den kommende tid...og PS er ALTID et godt program at have med i sin "faglige rygsæk"

Mvh
Palle Jensen
Multimedie integrator

Kommentar
Fra : AnonymProfil

Dato : 22-11-06 17:40

Tak for svar.
Jeg kender PS som min egen bukselomme. Prøver at leve som fotograf.
Men det er svært at få det op at køre som selvstændig. Så jeg vil gerne lave et eller andet indtil det kører på skinner.
Har snakket med Adobe, og har set eksempler på deres tests der var gabende lette.

Kommentar
Fra : AnonymProfil

Dato : 22-11-06 17:41

P.s. bruger i gennemsnit 4-8 timer dagligt photoshop netop pga. arbejdet.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-11-06 19:45

Ja så har du ihvert fald ingen problemmer med at bestå en evt. test, når du har den baggrund

Og næsten alle indenfor den grafiske brance har jo PS i deres "stald".
Jeg kommer selv fra reklamemiljøet hvor jeg har stået i lære de seneste år. Jeg bruger også PS dagligt og mener selv jeg har "ret godt fat" i diverse funktioner, men lærer faktisk noget nyt næsten hver gang jeg bruger det i en eller anden sammenhæng.

Så bare få det certifikat...og prøv evt. at "snuse" lidt til de andre ADOBE-produker også...det kan vel aldrig skade at "udvide horisonten", vel

PS Du ved vel også at efter at ADOBE har "overtaget" Macromedia, så er FLASH jo også blevet mere "compertibelt" med ADOBES programmer...bare lige til orientering

/Palle