/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
temp-filer
Fra : RaB
Vist : 1338 gange
20 point
Dato : 04-01-03 18:34

Hvor er det man kan finde temp-filer på ens computer???

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-01-03 18:55

Her finder du det:
Drev c: > Windows > Temp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-03 18:59

åbn internet explorer vælg funktioner(alt+k)-internet indstilliger under generalt er der en fane der hedder midlertidig internet filer vælg indstilliger-se filer
du kan her justier hvor mange mb der skal være plads til på harddisk til disse filer

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-03 20:08

Du kan have temp-filer flere steder på din computer afhængigt af hvilket program der har produceret dem, men de mest almindelige steder er:
c:\temp\
c:\windows\temp\
c:\windows\Temporary Internet Files

- og som nævnt andetsteds kan du søge efter temp-filer ved at bruge Start>Søg og søge efter *.tmp

Mvh

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-03 21:06

Hvis du vil have dem slettet, er det nok nemmest at gå ind i Start ->Programmer ->Tilbehør ->Systemværktøjer ->Diskoprydning og så slette det du vil have slettet der.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 04-01-03 21:50

kanjegik gav dig et godt svar, men *.tmp-filer kan også ligge i rodmappen eller alle mulige andre steder.
Hvad TemporaryInternetFiles angår så skal de ja bruges til gennemsyn af læste surf-sider, f.eks. går det hurtigere når man har en langsom internetforbindelse eller ønsker at se offlinesider uden at være tilsluttet til nettet.
Er du den heldige vinder af et bredbåndsnet, skal du selvfølgeligt ikke bekymres om de TempIntFiles mere og kan trygt slette dem alle sammen hvis det lyster dig.

Kommentar
Fra : ferling

Dato : 04-01-03 22:12

Der er mange slags temporære filer. Én slags er den IE laver, deres placering kan du finde i indstillingerne for IE. Styresystemets og dermed andre programmer der ikke selv 'tager stilling' bestemmes af din environment-indstilling. I w2k finder du den i My computer | Egenskaber | Avanceret | environment variables
Mvh.Søren

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 04-01-03 22:19

Ja, det er lidt afhængig af systemet, men man kan ja bare begrænse mængden af de TempIntFiles under InternetIndstillinger, og så så længe man har plads nok på harddisken, betyder det ikke ret meget. Stil den f.eks ind til 10% af harddiskpladsen og til tre måneder, så sletter resten sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 05-01-03 22:17

Tak for svaret kanjegik.