/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
kopivarer fra Kina, www-adr. ?
Fra : jkrjk2
Vist : 4210 gange
200 point
Dato : 22-11-06 10:12

Hej!
Det ser ud til at der er mennesker som køber billige video-kamara, MP4 og lignedende varer i Kina.

Nu kunne jeg selv tænke mig at se udbuddet.

Er der nogen her, som kan hjælpe med webadresser?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 10:17

prøv at søge på www.alibaba.com

Når nu jeg så har skrevet det, må jeg jo hellere også lige sige, at det er møj ulovligt og at der er meget OBS på, især efter vores ministre lige har været på besøg i Kina, hvor det blev opdagt, at de havde købt kopivarer med hjem.

Hvis du tager til f.eks Italien eller Frankring, og har en kopivarer på dig, ur,solbriller e.lign, kan du få et mega stor bøde eller fængselsstraf, også selv om varen er en gammel slidt gave

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-06 10:21

www.*.ch

Mon ikke der er 5-6 millioner......

Du må alligevel IKKE importere det..... såååååå

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-11-06 10:22

Hej! Nordstedt1!

Det er måske kopivarer, men de hedder f.eks. ikke Ipod, men er "næsten magen til", er det så en kopivare?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 10:26

Når det ligner til forveksling en original, ja så er det en kopi.

Der er faktisk en dansker der har fået en mega bøde i Italien pga et par gamle solbriller, hvor man
skulle stå på tæerne af ejeren for at se, at der ikke stod Raibann men med en lille stavefejl, jeg kan ikke huske hvilket bogstav der var anderledes

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-11-06 10:30

Det ligner ikke en Ipod, for der står et tydeligt ANDET firmanavn på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 10:31

Prøv at ringe til told og skat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-06 10:34

Designet er ligeså beskyttet som navnet......

Du vil heller aldrig kunne få repareret sådanne varer....

Så pengene er spildt.....

Ellers bare læs din spampost - der udbydes replica i tusindvis af alt muligt...

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 22-11-06 10:46

hold dig lang fra alle kopivarer,det er ulovligt at sælge og impotere alle slags kopivarer.vi ser det
hele sommeren,når vi kører på kræmmermarkeder.
pludselig vræmler det med politi og toldere samt ægte impotører af ægte mærkevarer.
og så bliver alle boder gennemsøgt for KOPIVARER,finder de nogle ting så bliver boderne lukket
og varerne inddraget og der falder KÆMPE BØDER.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-11-06 11:02

Nå, tilbage på sporet: Kender nogle web-adresser på steder, hvor man kan købe kinesisk elektronik, f.eks. videokameraer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 11:09

og igen, prøv at søge på www.alibaba.com

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-06 11:12
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 11:14

Eller www.china.com men der skal du lige ændre sproginstillingerne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-06 12:34

Sørg for at modtage spammails så får du hele kollektionen ind på computeren inklusive diverse medicinske præparater.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-06 18:17

Og du må regne med en kvalitet som er til lodsepladsen.
Husk også at kineserne siger ja med et smil og snyder alt hvad de kan.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-06 18:20

Jeg har et katalog med masser af kopivarer, den eneste forskel er
et logo. Men som sagt kvaliteten er så ringe at vi vinder slaget når
køberne opdager hvad de har købt

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-11-06 20:41

Teil, det der er jo ikke helt rigtigt..
en anelse generaliseret..
kopi varer er ikke altid i så dårlig kvalitet.. tag f.eks en fabrik som får en ordre på 100.000stk videokamera.. de producerer 150.000 stk og sælger de sidste 50.000 meget billigt, men med stor fortjeneste.. sådan foregår det også med tøj og meget meget andet..
det er jo heller ikke nogen hemmelighed at både de uorginale og originale dele til biler bliver produceret det samme sted..

Men Men Men.. det er stadig møg ulovligt og koster dyrt at blive taget..
at du er interreseret i et enkelt billigt kamera er nok heller ikke nogen god forretning.. tror man skal tage en kontainer fuld for at det virkelig batter til noget

junior

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-06 21:29

Jo de laver lort når det gælder elektronik.
Træklodser kan de skære til legetøj.
Kender udmærket til deres varer gennem mit arbejde.
Vi har folk i Kina, udviklingen presser kineserne. De mangler erfaring.
Vi kan købe komponenter til det halve fra Kina. En stor del holder ikke
til kravet. Det koster produktionstid og senere reparationer på garanti.
Fortjenesten er ikke ret stor når regnskabet gøres op efter et par år.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-11-06 21:54

nu generaliserer du igen.
Det som i gør, er at i bestiller noget helt specifikt.. så skal de konkurerer på prisen. men hvis de iforvejen laver 100.000 kameraer til Sony, så er kvaliteten altså den samme på de sidste de laver.

f.eks tøj. noget af det er måske af en dårligere kvalitet, men moden skifter sq så hurtigt at unge mennesker ikke når at slide tøjet ned.

Men ja. det som de konkurerer med, er tit for dårligt. har også set det. Spildprocenten er for høj og der bliver brugt store summer på at sorterer og repearere på deres produkter..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-06 20:01

Motorola m.fl. virksomheder har deres egne folk i kina, som styrer produktionen
med hård hånd. Det er den eneste måde at få lavet varer med kvalitet.

Kommentar
Fra : larswKanDu

Dato : 24-11-06 18:09

Hvis du vil importere originale varer til kinapriser kan du kontakte mig, men kun hvis det gælder store partier (container)

law@cdisplay.no

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-12-06 18:25

http://www.made-in-china.com/

Det var faktisk det bedste bud

Kommentar
Fra : Niiwaar

Dato : 11-02-07 13:24

Hey, jeg vil bestille en jakkesæt og slips og sko fra kina det til eget brug ikke sælge vidre er det ulovligt?