/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Motionselektroder????
Fra : peterpyt
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 22-11-06 08:15

Jeg her flere steder set at man kan købe nogle tingester til at klæbe fast på huden. Disse sender så små elektriske impulser ind i musklerne og får dem til at trække sig sammen men et givent interval.. Senest har jeg læst at Thomas Eje angiveligt har tabt 25kg bla. ved brug af et lignende system.. Mit spørgsmål er så - har det noget på sig? kan man træne sine muskler med sådan noget tv-shop halløj?? og er der nogen som har prøvet dem??
mvh
Peter..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 09:38

Tja... Den tror jeg nu ikke på

Det er rigtigt at elektroderne findes, men de er til at hjælpe med at genoptræne mindre musklernår de ved sygdom ikke er helt aktive.

Hvis elektroder var så effektive som reklamen fortæller, ville der ikke være så mange der fik foretaget den meget store maveoperation o.lign

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-06 09:39

Fup og svindel som , hvis eneste virkning er at sælgeren tjener penge.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-11-06 09:52

Jeg vile ikke ligge min tillid på sådanne "tingester" ...som du selv kalder dem.

Jeg har selv "kæmpet" med vægten de senere år.
Ikke for at skulle komme med "løftede pegefingre" eller "negligére dit spørgsmål, men her for en måneds tid siden meldte jeg mig ind i weight watchers, da de i deres program/koncept "lover" at vejen frem til et varigt vægttab er ændret livsstil og regelmæssig motion.
Jeg har i den forgangne måned tabt 5,5 kg på basis af dette

Jeg mener personligt ikke der er nogle "genveje" til varigt vægttab, heller ikke elektriske impulser, som angiveligt skulle have givet Thomas eje 25 kg vægttab.

Hvis du har fulgt med i DR1's udsendelser her hver tirsdag , hvor de har sat fokus på diverse kure og slankemidler, viste det jo KLART at de testpersoner som virkelig havde tabt sig, havde brugt "almindelig"motion, livsstilsændringer og kostomlægninger til deres vægttab.
De fleste andre produkter/koncepter var i bedste fald "uskadelige"!

Mit bedste råd er derfor at glemme alt om dette apparat, og ellers tænke i mere "traditionelle" motionsformer.

De bedste ønsker for et varigt vægttab (da jeg regner med at det er dét det dybest set handler om)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : sysse01

Dato : 22-11-06 10:52

Jeg tror heller ikke på mirakelkure udi ,elektroder,piller osv...MEN jeg tror på viljestyrke og masser af motion...sund kost...samt portionsanretninger...her er det størrelsen der er afgørende lidt men tit
Så op på kondicyklen...find løbeskoene eller tag en tur i svømmeren og leg med børnene(hvis du har nogen-ellers lån nogenat lege i vand er effektivt.
Held og lykke og god fornøjelse
Klap på ryggen fra sysse01

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 22-11-06 11:50

Tak for jeres indlæg, det var nu mere af nysgerrighed end pga. et ønsket vægttab at jeg spurgte.. Jeg er helt på linie med de af jer som foreslår motion og ændrede kostvaner hvis man ønsker at tabe sig..
Men et eller andet sted synes jeg altså stadigt at det virker plausibelt at elektriske impulser kan bruges til at træne muskler, jeg har et par gange prøvet at få et elektrisk stød, og det kan dæleme mærkes i musklerne når de trækker sig sammen...
Har nogen af jer prøvet at have en af de føromtalte tingester på, og hvordan føles det??
Peter..