/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fup eller fakta
Fra : ans
Vist : 913 gange
100 point
Dato : 21-11-06 18:55

Er der nogen der kender til dette firma

http://www.cphpost.dk/get/83941.html

Citat
Finn Helmer made his fortune when his company, Giga, was sold to Intel for DKK 10 billion.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-06 19:02

Det er jo TO ÅR gammelt

Men har i øvrigt aldrig hørt om ham......

Eneste Helmer jeg kender til solgte ejendomme i 70erne - OG GIK NED

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:05

Men finder i ud af, at det er rigtigt, så giv mig lige hans adresse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-06 19:08
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:08

Ehm.. der er noget om det http://www.kuhl-co.dk/Cases/giga

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-06 19:09

Citat
Finn Helmer, der blev mangemillionær efter salget af it-virksomheden Giga, har skudt millioner af kroner i bredbåndsselskabet ComX, hvor han bliver ny bestyrelsesformand.

http://www.computerworld.dk/art/31980?a=block&i=22

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-06 19:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:11

Jeg kan ikke se beløbet skulle være så stort, .. men stort nok til mig

http://www.computerworld.dk/art/20412?a=bguide&i=1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-06 19:11

Måske ham her. Adressen findes ikke.
Citat
Finn Helmer
Dorran Bungalow Auchineden rucli, Rucli Strasse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:23

På google, stod der Schweiz, tror jeg springer over, jeg kan alligevel heller ikke stå på ski

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-06 23:06

Kühl+co blev stiftet i 1995 af Lotte Kühl og Finn Helmer under navnet Lofi A/S med en vision om at etablere en solid, innovativ og fleksibel Design og Kommunikations virksomhed baseret på skandinavisk designtradition. Som en konsekvens af webmediets stormtog har man på et tidligt tidspunkt udviklet spidskompetencer i ECM systemer på baggrund af den svensk udviklede ScriptServer platform.

kühl+co : Bülowsvej 3 : 1870 Frederiksberg C : Danmark : Tel 3326 3100 Kühl+co på Google Earth

Herfra: http://www.kuhl-co.dk/about/vi_udvikler_os

Citat
kuhl co - Cases - GigaKühl+co hjalp til henimod Giga blev solgt for milliarder til Intel. Kühl+co kommunikerede budskabet ud for Giga med en opsigtsvækkende billedstil med ...
www.kuhl-co.dk/Cases/giga

Herfra
http://www.google.com/custom?lr=lang_da&q=k%FChl+og+Co.+solgt+for&sa=S%F8g&hl=da&client=pub-4119471639955391&forid=1&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&cof=FORID%3A1

http://www.kuhl-co.dk/Cases/giga

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-06 02:51

Det sg da almen viden inden for IT! Giga en dansk virksomhed blev solgt til Intel for et rekordbeløb omkring 11 milliarder før Skype blev solgt til ebay! Hvis det er den samme direktør ham der helmer så har han vel vist sit værd?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 22-11-06 09:13

Citat
Det sg da almen viden inden for IT!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 20:54

Ja ja ja , jeg var nu mere interesseret i om det var rigtigt at firmaet var blevet solgt for 10 billion, men det har sikkert været en tastefejl.

Og firmaet Kühl & Co. eksisterer stadig på Bülowsvej.

Tak vil.du for din søgen

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 20:56

Tak for svaret vil.du

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-11-06 00:34

Selv tak ans, ja det var spændende læsning og et uhyrligt beløb.

Hmm....jeg fik ikke mindre end TO enslydende mails om dette - altså at mit svar var accepteret i dette spørgsmål, de to mails er fuldstændig enslydende

Venlig hilsen Dorthe.