/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fastbrændselskedel
Fra : jojoee
Vist : 1639 gange
80 point
Dato : 21-11-06 09:18

Jeg står over for at skulle ud og invistere i ny fastbrændselskedel, har pt en gammel Tasso B3 som virker ubeklageligt, men nok lige lille nok, skal have opvarmet et hus på 200 m2 og har 1200 l akktank. Mit spøgsmål er så hvad skal man købe nu til dags som ikke koster en hel bondegård??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 09:43

Min DFJ skiftede jeg til SIME. Den kører fint.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 09:44

Har du overvejet andre varmekilder?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 09:45
Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 23-11-06 14:36

Har adgang til ret meget træ, så det skal være en ny trækedel. kender ikke lige mærket Sime.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-11-06 17:55

Heller ikke mig, men kender den så nu. Kører faktisk rigtigt fedt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-11-06 12:35

hvor stor er varme fladen i sådan en Tasso B3?
Jeg varmer et gammelt, dårligt isoleret, hus på 117m2 op med en salamander 1.2, desværre uden akkumuleringstank.

Men pointen er, der behøver ikke en særlig str keddel til at varme meget op. Ja, det bliver nemmere at fylde meget i med en stor keddel, men skorstens fejeren siger at hvis fyret er for stort soder det for meget og man får ikke forbrændt sine røg gasser ordentligt.

Skal ikke spille klog, men et lille fyr kan altså yde mere end de fleste tror

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-11-06 12:38
Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 28-11-06 11:17

Det der med varmefladen kender jeg ikke noget til, hvordan ser mad det?? Syntes ikke der står noget på fyret nogle steder, men ren volume mæssigt er den nok lidt større end en salamanderkedel.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-11-06 22:57

Varmeflade, der ståår nok noget med 1.2 1.6 2.0 eller lign.. Det er varmefladen i m2. Har en bekendt der bruger en ældre Tasso kedel, den er effektiv. Opvarmer et hus på ca 140m2 uden problemer.