/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Terrorisme er..
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 1232 gange
100 point
Dato : 21-11-06 09:12

Hvorfor opstår terrorisme? er det sandt at 11. september angrebet er en islamisk form for terrorisme, og ikke grundet at den vestlige verdens undertrykkelse af resten af verden?

Hvordan påvirker terrorismen vores samfund? og vores fremtid?

kan terrorismen stoppes? hvordan?

kan terrorisme retfærdiggøres?
mvh Louise

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-06 09:38

Spørgsmål
- Ubesvarede 22
- Besvarede 20
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 43
Kommentarer
- Ikke godkendte 89
- Godkendte 9
- Slettede 0

Ialt 98
Tips
- Ubedømt 0
- Bedømte 0
- Slettede 0

Ialt 0

--------------------------------------------------------------------------------
hmmmm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-06 09:46

Terror har intet med Islam at gøre.
Terror har intet med Kristendom at gøre.
Terror har intet med Hinduisme at gøre.

Alle som udøver terror, med eller uden en religion i hånden - er magtmennesker som ikke tåler at livet kan leves i fordragelighed.

Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 10:22

Terror er at føre politik med trusler og vold mod en sagesløs befolkning. Istedet for at føre krig mod regulære tropper lader man ugerningerne ramme civilbefolkningen.

Jeg kan sagtens komme i tanke om kristne fundamentalister, som benytter sig af denne form for pression. Det er bestemt ikke noget islamister har 'patent' på.

Terrorisme undgås ved at lære sine børn at vise respekt for andres mening/tro og i det hele taget; være søde, rare og hjælpsomme mod hverandre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-06 11:09

"Hvorfor opstår terrorisme? er det sandt at 11. september angrebet er en islamisk form for terrorisme, og ikke grundet at den vestlige verdens undertrykkelse af resten af verden? "

Hvem siger den vestlige verden undertrykker resten af verden.....den vestlige verden arbejder jo netop på at afskaffe at visse folkeslag undertrykkes i deres eget land grundet fanatiske, religiøse, diktatoriske styreformer.

11 september?? Kan du se andet, end at det er fanatiske islamister der uden respekt for menneskeliv "lige skulle vise verden" hvem der sætter dagsordenen.

Ikke alle muslimer er terrorister, men hovedparten af terrorister er muslimer....det kan ikke bortforklares.

"Hvordan påvirker terrorismen vores samfund? "

Det er lidt svært at sige her i DK hvor vi ikke har haft den grove terrorisme så tæt inde på livet, hvordan samfundet er påvirket af det.

Men forholdsregler, øgede sikkerhedsforanstaltninger, frygt for hvornår der igen sker noget og hvor det sker o.s.v.

"og vores fremtid? "

Det kommer an på om den vestlige verden bukker under for trusler fra fanatikere der ikke skyr nogen midler for at komme til magten.

"kan terrorismen stoppes? hvordan?"

Terrorisme vil nok altid eksistere som pressionsmiddel i en eller anden form, og stoppes kan det ikke sålænge der er folk der med deres tro i hånden er villige til at ofre sig selv i religionens navn , for at begå terrorhandlinger, og opdrager deres børn med baggrund i en religion der er særdeles intolerant over for folk med en anden tro.

Langt de fleste terror- og krigshandliner har deres udspring i religiøse konflikter.

"kan terrorisme retfærdiggøres? "

NEJ.

mvh dova

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 21-11-06 14:13

En grundlæggende årsag til krig med videre, er efter min mening penge og magtbegær. Midlerne der bliver brugt i den sammenhæng er utallige bl.a. religion.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-11-06 15:50

Ingen tvivl om, at den form for terrorisme der eksekveres over store dele af verden i dag er forfærdende og angtsvækkende.

Men der er mange andre former for terror:

Min tanker går til den nuværende pave (Ratzinger) i Rom, som er tysk.
Denne mand har tidligere - i egenskab af sin klerikale stilling som kardinal - holdt hånden over alle de mange kartolske præster, der har sexmisbrugt børn og ødelagt både drenge og piger for livet med deres vederstyggedlige ugerninger.
Det kan vel også - med et mildt ord - kaldes for terror.

Og selveste paven i Rom tillod - i sin kardinaltid - denne terror ved simpelthen at lukke øjnene for svineriet.
Man behøver ikke altid bomber og granater til at ødelægge mennesker.

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Smukke987

Dato : 17-01-07 08:38

Hvad er terrorisme???

Hvordan opstr terrorisme???

Hvordan har terrorisme udviklet sig, siden ETA og Baader Meinhofs tid???

Hvordan er vi blevet pvirket af terror???

tak p forhnd..