/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Pasning af sygt barn
Fra : John_Doe
Vist : 486 gange
20 point
Dato : 22-08-01 10:22

Hej NG !

Vi er nået ind i den fase af graviditeten, hvor den umiddelbare glæde afløses af bekymringer - hvad nu hvis... osv.

Hvad gør I andre når jeres spædbarn er sygt , og I ikke umiddelbart har familie/venner/naboer som kan hjælpe.

Alle kommentarer er velkomne

/Henrik

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-01 14:10

Hej Henrik !
Tager barns 1. sygedag (indimellem far 1. dag (som barns 1. sygedag) og mor 2. dag (som barns 1. sygedag). Det kan jo også være at barnets sygdom startede med hoste/snue og dagen efter gik over i øjenbetændelse!
Tager omsorgsdage
Flexer
Holder en feriedag (eller 2)
Far/mor deler en arbejdsdag, så den ene møder tidligt, kommer hjem tidligt og bytter med den anden.
Arbejder hjemme (d.v.s. i mens barnet sover/leger for sig selv og ordner resten af arbejdet om aftenen)

Ovenstående kræver dog et arbejde, som kan udføres (delvist) hjemmefra samt en forstående arbejdsgiver.

Og sådan plejer de første 2 år at gå. Derefter er børnene blevet mere rubuste og bliver knapt så syge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 19:36

> Vi er nået ind i den fase af graviditeten, hvor den umiddelbare glæde
> afløses af bekymringer - hvad nu hvis... osv.
>
> Hvad gør I andre når jeres spædbarn er sygt , og I ikke umiddelbart har
> familie/venner/naboer som kan hjælpe.

Mener du i de tilfælde, hvor barnet er sygt af alm. sygdomme (influenza,
skoldkopper og sådan)? Jamen der er ligesom kun en ting at gøre: at passe
det selv. Regn med 25 sygedage det første vuggestueår, 20 det næste osv op
til 6 års alderen, hvor det skulle stabileisere sig omkring 7 dage. Læg også
5 arbejdsdage oveni til strejker/blokade i forbindelse med kommunens
budgetvedtagelse.

Mit bedste råd er at få arrangeret sig & sit arbejde sådan, at man kan
arbejde delvist hjemmefra.

mvh
Marianne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 20:42

> Hvad gør I andre når jeres spædbarn er sygt, og I ikke umiddelbart har
> familie/venner/naboer som kan hjælpe.
>
> Alle kommentarer er velkomne

Barnets første sygedag. Derefter afspadsering / feriedage.

mvh
Bess

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 21:00

Hej.

Jeg tager mig den frihed at holde 2 ugers sommerferie og gemmer lidt til
hvis nu juledagene skulle falde "uheldigt". Resten står i "hvis nu børnene
bliver syge kassen". Og jeg er så uheldig ikke at ha barns første sygedag.

Birgitte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 21:53

Hvis I ikke vil miste indtægt, når barnet er sygt, så skift til at melde Jer
selv syge...hvis i får fuld løn under sygdom ? og så tag mindst 5-7 dage...
og huske at barnet skal have 1 feberfri dag inden man kan gå på arbejde
igen..... for hvorfor skal man straffes bare fordi arbejdsmarkedet ikke er
gearet til at have ansatte der er forældre, hvor man jo ikke kan undgå at
ens barn bliver smittet i vuggestuen og børnehaven ?

Mvh
Kim

"John_Doe" <John_Doe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:PVJg7.20680$Ay1.360088@news000.worldonline.dk...
> Hej NG !
>
> Vi er nået ind i den fase af graviditeten, hvor den umiddelbare glæde
> afløses af bekymringer - hvad nu hvis... osv.
>
> Hvad gør I andre når jeres spædbarn er sygt , og I ikke umiddelbart har
> familie/venner/naboer som kan hjælpe.
>
> Alle kommentarer er velkomne
>
> /Henrik
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-01 19:28

Opdagede her til aften, at min datters 2 fortænder i overmunden sidder løst,
hun er godt 6 år.
Er det mon decideret rokketænder og er det ikke lidt tidligt, kan de evt.
være løse længe inden de falder ud? Skal lige nævnes, at hun var ret sen til
at få sine første tænder, næsten 14 mdr. Hører meget gerne fra andre som har
noget erfaring at øse af på dette område,

Hilsen Pernille.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-01 21:17

Hej.
Børn skifter tænder som vinden blæser, som regel er det de to underste
tænder der ryger først og samtidig, andre gange er der ½ -1 år imellem at de
ryger ud. Nogle børn mangler 4 tænder samtidig. Det er som regel ved 5-6 års
alderen de første tænder ryger, så det er vist helt normalt.
Hvis din datter ikke kan huske at have slået munden, er det rokketænder, det
kræver noget af et slag at slå tænder løse, som regel ville det også kunne
ses på læberne.
Du har selvfølgelig ret til at ringe til en tandlæge hvis du er i tvivl om
noget som helst angående dit barns tænder, hun burde have været til
tandlægen mindst 3 gange allerede, så du har nok et nummer, ellers har
børnehaven eller skolen.
Venlig hilsen Nina Hald.
Ps. hvis din datter har haft problemer med tænderne tidligere, ville jeg
kontakte tandlægen bare for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-01 21:26

"Hald & Nielsen" <hald-nielsen@privat.dk> wrote in message
news:3b856520$0$3397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Børn skifter tænder som vinden blæser, som regel er det de to underste
> tænder der ryger først og samtidig, andre gange er der ½ -1 år imellem at
de
> ryger ud.

nu vi er på emnet tænder så er jeg da nysgerrig om hvornår det er normalt at
de _senest_ begynder at tabe tænder..... min søn er snart 7½ og har endnu
ingen tegn på at tabe nogle tænder..... end ikke en enkelt lille
rokketand.....
han har på et tidspunkt haft en beskadiet fortand ( den blev blå men det
rettede sig igen) og tandlægen siger han har store mælketænder uden ret
meget mellemrum....
jeg er så småt ved at blive småbekymret..... jeg mener... knægten er 7½....
han er selv begyndt at undre sig over hvornår de vil falde ud..... og
klassekammerarterne oprikker lidt til ham ( mest lidt godmodig drilleri som
jeg opfatter det ) ellers har hans tandudvikling været normal...

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-01 20:10

Hej

On Thu, 23 Aug 2001 22:25:52 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>nu vi er på emnet tænder så er jeg da nysgerrig om hvornår det er normalt at
>de _senest_ begynder at tabe tænder..... min søn er snart 7½ og har endnu
>ingen tegn på at tabe nogle tænder..... end ikke en enkelt lille
>rokketand.....
>han har på et tidspunkt haft en beskadiet fortand ( den blev blå men det
>rettede sig igen) og tandlægen siger han har store mælketænder uden ret
>meget mellemrum....
>jeg er så småt ved at blive småbekymret..... jeg mener... knægten er 7½....
>han er selv begyndt at undre sig over hvornår de vil falde ud..... og
>klassekammerarterne oprikker lidt til ham ( mest lidt godmodig drilleri som
>jeg opfatter det ) ellers har hans tandudvikling været normal...

Mine pige fik/tabte deres tænder tideligt men iflg. min svigerinde
(arbejder hos tandlægen) er der ikke noget "normalt" man kan tage
røngtenbilleder og se om der er tænder nedenunder der er fulldt
udviklet. Jeg gik på skole med en dreng der ikke havde tabt sine
mælketænder da vi gik ud af skole og da jeg mødte ham igen var han
mindt 20'erne og havde stadig alle sine mælketænder. Men hvis der ikke
er problemer med dem er de jo ingen grund til at trække dem ud.
Så "galt" går det nok ikke, men det hænder.

MVH

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen