/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mågestel
Fra : dr_dem
Vist : 12427 gange
150 point
Dato : 20-11-06 20:15

Mågestel hvad er det værd når der er til 8-10 personernår man skal sælge??????????????????

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 20-11-06 20:19

Det er vel en 50 kr værd pr del

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-11-06 20:27
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 20:38

Du skriver der er til 8 - 10 personer.

Er det spisestel/kaffestel eller begge dele.

Det kommer også meget an på om det er 1. eller 2. sortering.

Om det er med eller uden guldkant. Den stand det er i.

Hvis det er et helt stel i god stand, så ville jeg få det vurderet i et auktionshus.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 20:43

Citat
Du skriver der er til 8 - 10 personer.

Er det spisestel/kaffestel eller begge dele.

Det kommer også meget an på om det er 1. eller 2. sortering.

Om det er med eller uden guldkant. Den stand det er i.

Hvis det er et helt stel i god stand, så ville jeg få det vurderet i et auktionshus.

JA ja ja det er med alt og jeg skal af med alt inden 12 dage
dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 21:10

Du kan også få oplyst priser her

http://www.samlerhuset.dk/

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-11-06 21:21

Sæt det til salg i Den blå Avis på nettet. Der kan du også se prisen.

Der er stor efterspørgsel på mågestellet lige nu - især snapseglas er svære at skaffe, de koster fra 65 - 100 kr/stk.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:24

Er der måger på snapse glas???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 21:27

Her er lidt priser at sammenligne med, alt efter stand naturligvis

http://www.porcelaensbutikken.dk/group.asp?group=53&sort=&page=3

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 21:30

Jeg har aldrig set snapseglassene, men kikker du i mit link fra porcelænsbutikken, er der noget der hedder Måge Lyngby, om det hører til serien kan jeg ikke svare på..... øv ser lige at det var noget af en brøler, at jeg bare gav kaffe/chokoladekanden væk, anede da ikke den var noget værd, nå håber modtageren blev glad

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:35

nordsted du prøver og tage min røv men men den går ikke igen du burde nu

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-11-06 21:35

Ja, der er graveret måger på glassene og de har en guldkant. Foden er snoet og limet på selve glasset. Den har det med at gå af og det er, derfor at snapseglasset er så efterspurgt...de afgår simpelthen for hurtig ved døden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 21:39

dr_dem, hva mener du??? og igen???

For nogle år siden, så jeg Mågestellet sat til salg i en brugt forretning, og der var priserne nogen
lunde som and_uden_tand skriver ca. 50 kr. pr del, men jeg kan da ikke huske om det var med eller uden guldkant

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:39

Må kikke på glassene igen måske er der gevinst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 21:40

Er det 1. eller 2. sortering ?

Før du sætter det til salg vil det være en god idé at tælle op hvor mange dele der er af det ene eller andet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:43

Citat
dr_dem, hva mener du??? og igen???

For nogle år siden, så jeg Mågestellet sat til salg i en brugt forretning, og der var priserne nogen
lunde som and_uden_tand skriver ca. 50 kr. pr del, men jeg kan da ikke huske om det var med eller uden guldkant

NAAAAY KUUN halal or sien

dr.dem

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-11-06 21:46
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:52

Det sgu godt at man har 4 computer så man kan se hvad der foregår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 21:53

De glas, som viviborgen omtaler er ikke en del af mågestellet, men glas, der er tilpasset mågestellet og har intet med Bing & Grøndahl eller der den Kgl. Porcelænsfabrik at gøre.

Er dit stel så med eller uden blonde?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 21:56

Jeg glemte lige et link om "Mågeglassene"

http://www.lyngbyglas.dk/regado.jsp?type=page&id=2

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:57

satans osse nu er jeg gået falit
NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 21:59

Annoncen som viviborgen henviser til, der skal du ikke handle. Det er en, der kender prisen, når det skal sælges, så der vil du blive snydt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 21:59

Jeg glemte lige et link om "Mågeglassene"

http://www.lyngbyglas.dk/regado.jsp?type=page&id=2

Der er ingen billeder
dr.dem

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-11-06 22:11

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47208510

Her er der til gengæld billeder af glassene

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 22:19

Citat
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47208510

Her er der til gengæld billeder af glassene

HMMMM
dr.dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 22:23
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 22:28

Ja dem er der mange af men ikke med det lys på
dr.dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-06 22:41

Hyg dig dr_dem

Jeg håber da ikke, at du bliver taget ved næsen, når du sælger hele mågestellet inden der er gået 12 dage.

Du må jo være under pres

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 22:44

ans

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-11-06 22:49

I havde da ikke håbet på point nu vi er lige begyndt
dr.dem

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 21-11-06 11:30

Hej
Du skal ikke sælge det over hals og hoved.
Foruden om det er sortering 1 eller 2 betyder det noget hvor gamle de er. Der er også nogle typer, som er udgået og som koster meget mere.
Hvis det var mig ville jeg lave en liste eller regneark eventuelt også nogle billeder og få det undersøgt ordentligt.
Der findes små butikker som handler med det og har købere skrevet op og de kan give dig et fair tilbud. Få så priser at vide hos 2 eller 3 og beslut dig ud fra det. Ellers skal du gå og spekulere over det bagefter.
Der findes en i Borup, kan du ikke selv finde adressen så kom tilbage, jeg har den ikke lige her men kan finde den frem i aften.
Så selv om det er lidt besværligt så find et sted at opbevare det og få det solgt ordentligt.

Annuller spørgsmålet
Fra : dr_dem

Dato : 23-12-06 09:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål