/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vira og Virusbuster
Fra : Reichstein
Vist : 629 gange
34 point
Dato : 20-11-06 18:01

Jeg er blevet inficeret, nederst i højre hjørne af min skærm, blinker en ikon med Critical system Errors! Når jeg klikker på den, starter hjemmesiden til Virusbuster, - den vil gerne hjælpe med at fjerne mini vira, men det koster.
Jeg får at vide, at der er 3 stk Win32.trojanclick.Spywad.b og så står der Possible Host file hijack.
Er der nogen, der kan hjælpe mig ud ad den knibe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 18:13

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe - Opret en selvstændig mappe til HijackThis og læg den for eks på skrivebordet - kald den f,eks HJT - Kør Hijackthis, klik på - Do a systemscan and save a logfile - og kopier loggen og sæt den ind i tråden her. Du må ikke slette noget selv med HijackThis.

hav lidt tålmodighed så er jeg temmelig sikker på der kommer hjælp

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-11-06 18:46

Jeg forsøger, at starte Hijack this, efter jeg har hentet som miritdk har anvist, men intet som helst sker, heller ikke hvis jeg i stedet for at gemme, klikker på kør.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 34 point
Dato : 20-11-06 19:43

Okay, en af dem. Prøv om du kan køre dette fix:

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.

SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier den her ind, sammen med en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-11-06 20:45

Inden denne kørsel med Smidtfraudfix, havde jeg scannet med AVG Anti-spyware, og jeg tror den fjernede de heste der lå.

SmitFraudFix v2.123

Scan done at 20:03:29,26, 20-11-2006
Run from C:\Documents and Settings\Reichstein\Skrivebord\Hijack this\SmitfraudFix\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{4fc003c3-87a0-489c-85cd-878246eb2d18}"="amaranthaceous"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{4fc003c3-87a0-489c-85cd-878246eb2d18}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\oebxpba.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{4fc003c3-87a0-489c-85cd-878246eb2d18}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\oebxpba.dll"

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

C:\WINDOWS\system32\oebxpba.dll -> Hoax.Win32.Renos.gen.i
C:\WINDOWS\system32\oebxpba.dll -> Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\Programmer\Super Codec\ Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 20-11-06 20:48

Tak for svaret stl_s. Super god besvarelse, jeg vender tilbage til dig, næste gang jeg får problemer.

Med venlig hilsen

Reichstein

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-11-06 20:49

Smitfraudfix tog også lidt. Prøv lige om du kan køre HijackThis nu. Der er muligvis lidt rester der skal væk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 21:55

lidt mere arbejde til stl_s