/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
mette maria brandis
Fra : jyttew
Vist : 1449 gange
240 point
Dato : 20-11-06 10:18

kan nogen hjælpe mig med at finde min oldemor mette maria brandis
gift med arbejdsmand andreas christian adser bosat i københavn ca 1876
fik en datter anna jensine christina elisa maria adser født i st johs. sogn københavn

mvh. jyttew

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 20-11-06 10:24

hvis nogen kender noget til denne familie,hvorfra de kommer vil det være meget velkommen
for en nybegynder

mvh.jyttew

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-11-06 10:50

Hej Jyttew

Har du prøvet ddd.dk folketællinger, skriv %%adser og København, så kommer der mange med navnet Adser.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-11-06 11:05

Hej Jytte,

www.arkivalieronline.dk ligger kirkebøgerne frem til 1892 tilgængelige 24 timer i døgnet ugens 7 dage.

Har du evt. prøvet at søge i dem?

Folketællingerne ligger der også, og der er jo en Folketælling i 1880, som du kunne kigge i.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 20-11-06 12:50

Hej Påsse og Ole P. Bielfeldt tak for jeres svar,jeg prøver at se begge steder

mvh.jyttew

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 20-11-06 13:02

Hej Påsse og Ole P. Bielfeldt tak for jeres svar,jeg prøver at se begge steder

mvh.jyttew

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 20-11-06 13:03

Hej Påsse og Ole P. Bielfeldt tak for jeres svar,jeg prøver at se begge steder

mvh.jyttew

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 13:24

Nedstammer hun efter Livlægen fra Hildesheim eller Præsten fra Kiel?

Se de to folketællinger:
(ud af 4 fundne med de samme personer)
Svend
"
kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , Amaliegade 153, 2, FT-1845,

Joachim Didrich Brandis 83 Gift Conferentsraad,Kgl.Livlæge Hildeheim
Jane Brandis født Markoe !! 54 Gift St.Croix
Julie Henriette Brandis 26 Ugift Kjøbenhavn
Didrich Joachim Abraham Brandis 24 Ugift Student Kjøbenhavn

København (Staden), Christianshavn Kv. , Overgaden oven Wandet 185, FT-1850

Christian Wilhelm Brandis 40 Gift const. sognepræste wed tyske frederiks kirke Kiel
Angelique Brandis født Reumert 34 Gift hans kone Kiöbenhavn
Cathrine Larsdatter 26 Ugift tjenestepige hos owennævnte Veilbye wed Middelfart
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 13:39

Her eller her bliver hun født ifølge Family Search:
"
Mette Maria BRANDIS
Birth: 04 Mar 1849 Place: <Rise, Aabenraa, Denmark>
Christening: 12 Mar 1849 Place: Rise, Aabenraa, Denmark
Parents:
Father: BRANDT
Mother: Elsabe KIER

Metta Maria BRANDIS
Birth: 04 Mar 1849 Place: <Bjolderup, Aabenraa, Denmark>
Christening: 12 Mar 1849 Place: Bjolderup, Aabenraa, Denmark
Parents:
Father: BRAND
Mother: Elsbe KJER
"
Med lidt forskellig stavemåde, tid og sted, Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 20-11-06 15:10

Hej Svendgiveren,tak for begge dine indlæg,jeg tror ikke hun er efterkommer af livlægen,
hun var gift med arbejdsmand Andreas Christian Adser,og de fik en datter i Sc. Johs Sogn
i København i 1876.
mvhjyttew

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 18:14

Mette Maria kan jo ikke være født to steder på samme tid,
måske er Rise herredet? og Bjolderup er sognet??

Men ser vi på folketællingerne fra Rise bliver mange Kier/Kjer gift,
ikke med Brand eller Brandt men, med Branderup...

Så måske hedder Mette Maria' s far Branderup,
eller han havde tilnavnet, fordi han kom fra Branderup...

Både Rise, Bjolderup og Branderup ligger jo vest for Åbenrå,
Branderup længst væk, og måske har faderens familie fra Branderup været omkring Endsted?
Men Ensted, ligger det ikke syd for Åbenrå?? ikke ved Tønder???
se her: Svend
"
Aabenraa, Rise, Rise, Ries, Kathengebaude, 65, FT-1845

Jes Jessen Branderup 50 Verheir. Käthner, Schneider Kirchsp Enstedt Amt Tondern
Kjesten Petersen 40 Verheir. seine Frau Kirchsp Hellewadt Amt Apenrade
Ingeborg Maria Branderup 14 Unverheir. ihre Kinder Kirchsp Ries Amt Apenrade
Peter Jessen Branderup 11 Unverheir. ihre Kinder Do. [Kirchsp Ries Amt Apenrade]
Jes Jessen Branderup 5 Unverheir. ihre Kinder Do. [Kirchsp Ries Amt Apenrade]
Maren Petersen 81 Witwe Mutter des Käthners, Enstedt Amt Tond
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-11-06 22:16

Hvis dette er din
er anna jensine christina elisa maria adser finder du født
Skt JohannesSokkelundKøbenhavnSkt Johannes 18741879X
opslag 130
nr. 301 april 2 døbt d.14 maj 1876
det ser ud til at Andreas Christian Adser er gift x2 hvornår din oldemor mette maria brandis dør må du i kirkebogen for at finde.

fra DDA.

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Skyttegade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Skyttegade 4,matr.903 Forhuus 4.Sal tilhøire, 10, FT-1885, C9761
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Andreas Christian Adser35 GiftHuusfaderArbeidsmandSlesvig
Ane Marie Adser26 GiftHuusmoderSlagelse
Elise Marie Adser8 UgiftBarnKjøbenhavn
Alfred Peter Adser1 UgiftBarnKjøbenhavn
senta

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 21-11-06 01:37

Under døde kvinder Skt. Johannes:
1878 død 30 Jun Begravet 3 Juli Andrea Adser datter af Arbejdsmand, Ryesgade 39, 15 dage

1879 død 10 Marts begravet 16 Marts Mette Marie Adser f. Brandis , G. med Arbejdsmand, Ryesgade 39, 29 Aar.

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 21-11-06 13:43

Er dermon et venligt menneske ,som vil gører et opslag for mig,jeg søger oplysninger om min Oldefar Niels Sørensen født 15-2-1857,Skive landsogn Vinde Hendborg Viborg
jeg søger hans død ?

hans hustru Ane Andersen født 1856 i Skive landsogn
de var gift 9-3-1880 hun var 24 år da hun blev gift i Skive hvor kom hun fra ?

Venlig hilsen jyttew

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 21-11-06 14:09

hej Senta ogPræceptor,jeg takker mange gange for besvarelse på min eftersøgning af
Mette Maria Brandis, dette mener jeg er det rigtige, og vil gå videre herfra tak

mvh jyttew

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-06 14:17

Er datteren anna jensine christina elisa maria adser født i 1879, og dør moderen samme år
39 år gammel, kan det jo godt være hende jeg fandt født i Sønderjylland i 1849…
Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 21-11-06 14:21

jeg ønsker at aflyse efterforskning efter Mette Maria Brandis,idet jeg har fået et godt og fyldigt
svar fra Senta og Præceptor her Kandu, et tip jeg fik fra en bekendt,og som skal bruges oftere,
samt videregives.

mvh jyttew

Annuller spørgsmålet
Fra : jyttew

Dato : 21-11-06 14:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
svaret er sendt med rosende omtale af Kandu,Senta og Præceptor

mvh jyttew.