/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
fra bitmapfil til jpgfil!
Fra : B_Borg
Vist : 227 gange
50 point
Dato : 19-11-06 11:19

jeg har modtaget en masse billeder på min e-mail, de er i jpg fil men når jeg ligger dem ned på computeren vil de kun gemmes i bitmapfiler, der er ikke valgmulighed af filtype, hvordan kan jeg ændre det, så de bliver jpg filer igen??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-06 11:32

hent dem op i ms paint og gem som jpeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-06 11:33

ps det er en god ide at rense internet explorer da det ofte er grunden til at du ikke kan gemme i jpg

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-11-06 11:40

klippet fra: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no40

Løsning: Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files,
når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis punkt 3 følges, skulle problemet ikke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater,
men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for
et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 19-11-06 11:40

Hvis det er jpg-filer i forvejen, kan du bare omdøbe dem. Gå op i "funktioner" - "mappeindstillinger" - vælg fanen "vis" og fjern fluebenet i "skjul filtypenavne for kendte filtyper". Derefter omdøber du filen så den kommer til at hedde *.jpg i stedet for *.bmp.
Når du er færdig kan du sætte fluebenet igen så filtypenavnene forsvinder.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-11-06 11:42

og mit indlæg skal kun ses som en uddybning af miritdk's løsningsforlsag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 11:42

Er de vedhæftede eller blot indsat i mailen ?

Kommentar
Fra : B_Borg

Dato : 19-11-06 12:03

Reif:
de er vedhæftet i malien..

Kommentar
Fra : B_Borg

Dato : 19-11-06 12:06

HCMA:

har nu prøvet følgende, men det hjalp ikke..

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files,
når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 12:08

Hvis de er vedhæftede bliver de da IKKE lavet om

Den gemmer da det den modtager om de så hedder AndersAnd......

Det er da kun hvis du selv prøver at ændre det at det går galt.....

Kommentar
Fra : B_Borg

Dato : 19-11-06 12:31

Hmm, det virker ikke ¨på min computer, den gemmer dem stadig i batmap, men har fundet et program der kunne gøre det...

men tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : B_Borg

Dato : 19-11-06 12:32

Refi...

de blev så lavet om, men har fundet en anden løsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 12:37

Og hvilken er så det.....

Det kunne jo være vi kunne lære noget

Annuller spørgsmålet
Fra : B_Borg

Dato : 19-11-06 12:38

Jeg har fundet et program der kunne ændre det, for jeres "guide" virkede ikke på mion computer, men tak for hjælpen alligevel..