/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Netkort
Fra : ashkan
Vist : 605 gange
153 point
Dato : 18-11-06 14:47

Hej med jer. Jeg har formateret min pc ,men jeg har fået problemer med adgang til nettet. Problemet er, at Windows XP skriver, at jeg har begrænset adgang eller ingen fobindelse til nettet. Jeg har checket netkortet og ledningen. De fungerer fint med en anden pc. Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være? Forbindelsen er en bredbåndsforbindelse gennem Dansk Kabel TV.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-06 14:53

Du har husket, at indstallere div. driver til bundkortet??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 14:55

Du har måske en CD der hedder utility

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-06 14:56

netforbindelser - aktiver lan eller hvad der nu er angivet som navn da firewallen kan blokere i starten

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 15:10

ja,drivere til bundkortet er installeret. Jeg har prøvet i netforbindelser at aktivere lan, men det fungere ikke. Netkortet skriver, at der kan sendes men ikke modtages noget. Dertil skriver forbindelsen at hastigheden kun er 10 Mbps, selvom den skal kunne 100 Mbps.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-06 16:01

Gå i enhedshåndtering, slet kortet og genstart.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 16:08

jeg har prøvet mange gange uden nogen ændring. Derudover har jeg forsøgt at installere to netkort samtidig og begge bliver registreret, men resultatet er det samme. Den kan sende men ikke modtage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-06 16:09

Har du forbindelse gennem en router?
vis så prøv at sætte tcp/ip ind manuelt dns/supnet/gateway,det kan være routeren ikke er sat som dhcp klient/server under den's indstillinger.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-06 16:11

Du har ikke haft kablet til internettet under indstallationen, for så kan du godt starte forfra.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-06 16:12

eller slå routeren's Gateway's DHCP Server til

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 16:14

nej jeg har ikke forbindelse gennem en router.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 16:19

Jeg kan ikke huske, om kablet var tilsluttet eller ej, men mener du jeg skal reboote pcen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 16:21

Hvordan er din forbindelse til internettet.

Sådan er det hos mig.
Internet..............modem...............router...........computer.

Hvordan er det hos dig.

Internet......

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 153 point
Dato : 18-11-06 16:22

Hvis internettet har været aktiv under indstallationen, skal du formatere igen.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 16:38

Jeg vil nu formatere pc'en igen uden aktivt internet, og så vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 18-11-06 19:16

Jeg har rebootet pc'en ,men nic-kortet kan stadigvæk kun sende pakker men modtager ikke .

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 19-11-06 10:06

Tak for svaret peet49. Problemet endte med at blive løst, da jeg fandt ud af, at Dansk Kabeltv havde låst den anden pc's mac adresse fast til forbindelsen, men jeg takker for den hjælp du forsøgte at give.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-11-06 10:50

Selv tak.