/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Udskrivning af fonte
Fra : BjornJ
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 18-11-06 09:09

For kort tid siden var der en der spurgte hvordan man udskriver fonte så man kan se de forskellige skrifttyper.
Der var en der gav et link, men nu kan jeg ikke finde svaret.
Hvem spurgte og hvem svarede?
Linket var til en engelsk side, jeg vil helst have forklaringen på dansk.

Bjørn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-11-06 09:14
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 13:06

Den skulle jeg også prøve du kan bare gå igang, hent instalationsfilen her: http://www.ampsoft.net/files/FontViewerSetup.exe har du problemer med funktionerne (sproget) så spørg videre

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-11-06 17:04

Til o.v.n.

Tak, men jeg kommer ikke ind til fontene.
Jeg trykkede på linket og der er to muligheder:
"Save it with" og "Save it to disk"
Disk betyder da diskette ikke?
Jeg markerede "Save it with" og kom ind på min filoversigt.
Jeg har ingen fil der hedder fonte, dem finder jeg under Microsoft Word når jeg skal bruge dem.
Det jeg gerne vil er at udskrive samtlige fonte, så jeg kan vælge den skrift jeg gerne vil bruge.

Kan du forklare hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 18:14

Hej Bjørn, jeg vil prøve at hjælpe men forstår ikke helt hvad du mener med den "saven" du har da hentet programmet ? Og nej save it to disk, betyder ikke diskette, gem til disk underforstået din harddisk, hvor du kan gemme i Dokumenter eller en undermappe du opretter i Dokumenter, er det instalationsprogrammet der bliver spugt om, når du klikker på linket, så vælg Save to disk, min computer spørger godt nok på dansk, men kom med flere oplysninger, det funker hos mig, det eneste jeg mangler er printer, så jeg kan printe fontene ud

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-11-06 21:55

Til o.v.n tak for svar!

Det der saven er at der to gange save står "Save" det er de muligheder jeg havde.
I første omgang hentede jeg "Open it With", men turde ikke gå videre.
Nu har jag prøvet "Save it disk" men uh ha, der stod noget med virus, så jeg tog et hurtigt tilbagetog.
Jeg vil helst hvis det kan gøres over "Kontrolpanel" som den første spørger havde gjort engang.
Det er mærkeligt jeg kan ikke finde spørgsmålet!
Jeg har prøvet både at søge tilbage i "SØG"

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 22:09

Det er altså instalations programmet, du har hentet og vil åbne ? Windows gør dig opmærksom på at det er en exe fil du vil åbne, og at den kan indeholde virus, hvis det er filen fra mit link, kan du rolig åbne og instalere, den indeholder ingen skidt, jeg har checket med antivirus og antispy, så instaler programmet, det er engelsk sproget, så kom igen hvis der er noget du ikke helt forstår

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-11-06 22:25

Til o.v.n.
Jeg har instaleret, men der står alt for meget jeg ikke forstår så jeg må vente til der komme en forbi der kan engelsk.
Min kone som har studeret i England, men kan ikke hjælpe for hun kander indet til computersprog.

Jeg lader mit spørgsmål stå i håb om at der komme en forbi "kandu" der har en dansk løsning

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 23:36

Jamen den er da ikke så svær at forstå, når du åbner AMP font viewer står alle dine skrift typer som du kender fra Words, en ad gangen og du kan vise dem en efter en ved at trykke på piltasten ned, eller du få dem alle sammen vist på en side som du kan printe ud, jeg gætter på det er det du gerne vil, jeg har sikkert misforstået dig, men spørg endelig videre, vil du have alle skrift typerne på en side til at printe ud så skal du klikke nederst til venstre i programmet , klik på knappen View font list/view categories, der åbner en side hvor alle fonte på computeren er vist, øverst til venstre klikker du Edit og på Select all gå over og klik på File og på Print selectet, for at printe dem alle ud, du kan også redigere den tekst der står ved hver font og eventuel slette dem du med sikkerhed aldrig vil bruge eller indele i kategorier, for at printe hver kategori for sig, men begynd nu med:
Citat
vil du have alle skrift typerne på en side til at printe ud så skal du klikke nederst til venstre i programmet , klik på knappen View font list/view categories, der åbner en side hvor alle fonte på computeren er vist, øverst til venstre klikker du Edit og på Select all gå over og klik på File og på Print selectet, for at printe dem alle ud,
jeg håber jeg har forstået dig rigtig denne gang ellers spørg igen

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-11-06 10:38

Hej o.v.n
Tak!
Nu ligner det noget jeg kan bruge, men jeg rejser væk et par dage og se så på det når jeg kommer hjem.

Tak for tilbudet om mere hjælp

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-11-06 23:48

Til o.v.n.
Så er jeg hjemme igen, og har prøvet at følge din anvisning.
Det lyder så let, og var det sikkert også hvis der f.eks sker det du skriver der skal ske.
Det gør der ikke så jeg må gøre noget forkert.
Jeg har trykket på dit link og gemt på min computer.
Du spørge om det jeg vil er at have alle skrifttyperne på en side.
Ja det er det jeg ønsker. På en eller flere sider så jeg let kan se hvordan de forskellige skrifttyper ser ud og så vælge derefter til forskellige formål.
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står AMP font viewer, og derfor kan jeg ikke åbne den.
Og altså ikke komme videre.
Hvis du prøver endnu en gang af forklare mig skal du huske at jeg ikke er særlig skrap til det her computer, og at jeg ikke kan andet end almindeligt primetivt rejse engelsk.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-06 04:21

Prøv at forklare, tydelig og trin for trin, hvad du har gjort indtil nu, så misforståelser undgås du har hentet og gemt AMP fontviewer på computeren, har du instaleret fontvieweren ? (dobbelt klikket på filen du har hentet, eller højre klik og klik på Åben) det skal du gøre for at instalere programmet på computeren, jeg vender tilbage hen ved middagstid, har haft en masse overrbejde her i nat

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 22-11-06 23:20

Tak for svaret o.v.n..