/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Mediacenter
Fra : halloodk
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 18-11-06 01:34

I forbindelse med en ny computer AMD duelcore 4200 med 2 GB ddr2 ram 667 hz mont. med et grafikkort 7600 og dual tv kort. Fik jeg installeret XP MC hvilket fungeret ad h.. til Derefter installeret Vista MC (evalu.udgave) Jeg kun ikke få udleveret Vista MC .Fedt alt virkede og 3 dage efter brød MC ned. Er der nogen der kan hjælpe. Forretnignen hvor jeg har købt det er lide pluseligt lukket.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-06 01:39

Sjovt! Der er ikke noget officielt der hedder noget med Vista mediacenter! Faktisk er Vista ikke udkommet endnu! Hvis XP mediacenter ikke virkede ordenligt hvad den burde, så er det nok en hardwarefejl med den PC du beskriver!

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-06 07:50

Jamen hvis du ikke kan få fat i den butik hvor du har købt maskinen. Altså i bund og grund er du røv uheldig over at der er lukket i butikken.

Nu ved jeg ikke hvor du bor. MEN i bund og grund har du følgende valgmuligheder?
1. Enten er det som sagt en hardware fejl ? hvilket er noget rigtig lort da du må fejlfinde maskinen og højst sandsynligt købe nye dele, da butikken har lukket!!!!

2. Ved du hvilket TVkort der sidder i maskinen??
Hvis det er en Hauppauge eller lign TVkort der sidder i, har du muligheden for at eksperimentere lidt med Linux!! Der findes noget der hedder MythTV, og er fra 2002 men et stort lækkert multimedia center, dog med flere muligheder end som så.
http://www.mythtv.org/ - Selve projekt siden
Der kan du finde den der hedderKnoppixmyth, som er en installationscd der klarer alt for dig med det.
Ellers hvis det er - prøv at sende en PM, hvis du bor omkring sjælland, da jeg da gerne vil hjælpe dig med at sætte en MythTV op.

Jeg har en Myth kørende herhjemme (Dog på en ArchLinux) men det fungerer aldeles optimalt, Dette kunne man også bruge i forbindelse med fejlfinding af hardware mm???

Håber det kan hjælpe dig lidt videre til hvad det er du vil????

Peque

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 12:17

Altså - Vista kommer i det nye år en gang.
Vista DC i fuld udgave som holder i 180 dage er en engelsk udgave.
DVD'en følger med bladet "Datatid"
MediaCenter er en del af Vista.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-06 12:33

Men hvorfor skulle købe en licensversion, nåpr man kan få det hele gratis i gennemprøvet og gennemført udagve i form af MythTV. Det eneste man er med til, er at gøre Bill Gates rigere og verdens PC-brugere endnu mere bundet fast under M$ monopolske forhold, hvor man ikke engang selv overholder standart.
Samtidigt har de bebrejdet ånden indenfor Linux omkring OpenSource - men hvor har de lige taget det meste af looket fra i Vista ??? Hvorfor ser ikonerne ud som de gør ? Hvorfor er der pludselig kommet faneblade i deres explorer - og de detaljer er der rigtig rigtig mange af.

Det sjoveste ved alt det her - er mest af alt - skraber man det grafiske af - så er det jo ens - næsten!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 13:51

Ja peque - du har så evig ret...................og jeg køber heller ikke Vista på noget tidspunkt.
Jeg har da også en del linuxversioner, men går som regel i stå, ved elementære ting.
Man burde lave noget Linux for dummies / lette forklaringer til os med lidt svage hjerner.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-11-06 15:13

e.c http://www.pcworld.dk/art/8032?a=newsletter&i=152

Vista http://www.pcworld.dk/blogs/Vistabloggen

Og nej vista kommer i syv versioner, hvor den billigste skulle være så 'tynd'
at man føler sig tungen op til næste version og i næste og i næste.
Vista Ultimate Edition skal vist koste ~3600 kr. og vil være den man vil have!

http://www.computerworld.dk/art/36319?a=search&i=0

Jeg bruger XP MCE og er godt tilfreds, og er forresten en billigere måde at få XP-Pro på.

halloodk -> hvilket firma er det der er lukket ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 17:00

OK - så lad os kvæle Vista.................med mindre der faler en ned fra himlen.

Jeg må ha' en suse 10.1
Bare den ikke ender på hylden i min samling af Linuxudgaver.

Men her er jo nyheder så det basker.
Citat
Sådan lyder Vista
Vista får helt nye lyde. Blandt andet er opstartslyd, lukkelyd og mail-lyde blevet ændret.

Nå men det var nok ikke Linux snak "halloodk " havde tænk sig her i tråden.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-06 17:11

Tja hvis det er - man skal videre med Linux "for dummies" ville jeg jo nok vælge en Ubuntu, som nu er den mest udbredte Distro. Derfor extremt meget support i forums mm.

Men tilbage til muligheden omkring Mediecenter. Problemet for Hallodk er nok mere hvilket slags tunerkort der sidder i maskinen, da Linux desværre ikke er det mest udbredte i drivere - derfor hvis det er Hauppauge eller lign. kan maqn som sagt installere knoppixmyth som installerer hele mediecenteret for en - allerede under selve installationen. Dog skal det forskellige sættes op bagefter - men man får altså også en monster stabil mediecenter med fere muligheder end der er i mediecenteret.
Jeg har en MythTV server kørende som via alm. netværk(1GB) leverer TV til mit hus - og tja efter hvor mange TVkort man har i - kan både knægten,konen og jeg se hver vores program på hvert vores fjersyn, samtidigt med jeg optager et 4program. Kort sagt - det rykker vitterlig for vildt!!! INGEN TVIVL om det. Jeg var Windowsmand indtil for 3år siden, da jeg opdagede Linux - og hold da op jeg blev bidt. MEn det er nu lige så meget de muligheder jeg har videre for at bygge det hele sammen til noget virkeligt fornuftigt....

MVH
Peque

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 18-11-06 18:07

Fint nok vi kommer lidt rundt, det er en Hauppauge tv kort med 2 turner. Jeg startede med xpmc men den kunne ikke lide grafikkortet winfast px 7600 den blev ved med at komme med en fejlmelding at der skulle 2 grafik kort i ved opstart. Forretningen hentede så og installerede en nyere
driver hvilket fjernede fejlmeldingen, mens så kørte tv kanalerne i stacato. Herefter installered forretningen Vista MC hvilket så virkede i 3 dage. Det var mit indtryk forretningen virkelig forsøgt at løse problemet. Forretningen hed PC Solid Falkoner alle Frederiksberg og skulle flytte på Østerbro, men en morgen her midt på måneden var forretningen tom og ingen ny adresse. Nu er det lidt dyre mærkevare computeren er samlet af så ulykken skulle ikke være då stort, håber jeg, men som jeg ser det må jeg ned og købe Datatid og begynde forfra
halloodk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 20:10

Det går fint med Datatid og Vista. Vent ikke for længe hvis det rygtes for meget.
Men du må være forberedt på at alting ligger anderledes i Vista.
Den udgave du får er nok låst til et nummer så du ikke "deler den ud" for det kan måske stoppe opdatering hos dig.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 27-11-06 00:25

Købte datatid med vista. installerede det ca 20--25 min alt virkede indtil næste dag, hvor den sagde at mc has stop working, geninstallerede virkede. samme forstilling næste dag. Tog mig sammen og installerede xpmc selv (sælgeren havde bildt mig ind at det var en cirkus forstilling at indstallere det selv og de fleste kunne ikke finde ud af det, det tro fanden der står ikke det samme på cdér som programmet beder om under installation ) hentede driver fra hauppauge og nviada, jeg kunne ligefrem mærke at nu virkede det.
mvh
halloodk

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 27-11-06 00:26

Tak for svaret peque.