/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Loginsystem
Fra : ponyskolen
Vist : 631 gange
150 point
Dato : 17-11-06 20:03

Hejsa
Jeg har en betalende hjemmeside på webbyen.dk som jeg skal bruge et login system til, hvor man kan lave flere brugere med brugernavn og password.
Systemet må ikke koste noget, og hvis det er i HTML skal der helst være en god forklaring ellers må det gerne være nogenlunde simpelt

Håber i kan hjælpe.

Mvh.
Cecilia

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-11-06 20:09

Hej Cecilia.

Normalt når man har en side med login, validerer den brugerne op imod en database (Normalt Mysql) - Uanset hvad er dette dog ikke bare lige til - så er du advaret.

Men muligheden ligger også omkring et CMS system(Content Management System) som egentlig er en færdiglavet skabelon, som du selv kan udfylde med billeder osv - Dette var en mulighed for dig, mest af alt netop fordi det nok ikke kan betale sig at betale en programmør fra bunden af - så derfor vil jeg råde dig til at kigge efter CMS system og læs deres manualer mm, og du vil kunne få en ordentlig side

Der er da mange andre muligheder - men de koster gerne penge

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-11-06 20:09

Hej Cecilia.

Normalt når man har en side med login, validerer den brugerne op imod en database (Normalt Mysql) - Uanset hvad er dette dog ikke bare lige til - så er du advaret.

Men muligheden ligger også omkring et CMS system(Content Management System) som egentlig er en færdiglavet skabelon, som du selv kan udfylde med billeder osv - Dette var en mulighed for dig, mest af alt netop fordi det nok ikke kan betale sig at betale en programmør fra bunden af - så derfor vil jeg råde dig til at kigge efter CMS system og læs deres manualer mm, og du vil kunne få en ordentlig side

Der er da mange andre muligheder - men de koster gerne penge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-11-06 20:35

Der er flere muligheder her med god forklaring.
Hvis du kke forstår forklaringerne er det ikke nemt at hjælpe dig.
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 20:36

Hehm.. Tak for svaret, men jeg forstår ikke så meget sprog med computer ?
Heh..

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 20:37

Min side hedder cyber-horses.tk og som i kan se mangler der kun et log in system til det nye design

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 20:42

Peque - Tror du at CMS kan køre på Webbyen, så vil jeg nemlig prøve at lære det at kende

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-11-06 20:48

Mon ikke du har lavet siden med CMS (Webbyens online redigering).
Hvis der ikke findes en skabelon til login er du jo nødt til selv at lave den.
Helt ærlig hvorfor vil du have login på din side?

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 20:51

BjarneD - Jeg ved det ikke, er ikke rigtigt klar over hvad CMS er, hmm.. Jeg er ikke så langt hende med Scripts så jeg selv kan lave det :S
Vil bruge det til at lave nogle funktioner for de ekelte brugere osv.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 17-11-06 21:00

Så vil jeg anbefale dig at lære noget mere om hjemmeside redigering.

CMS = Content Management System (Indholdshåndtering).
Man kan godt opsætte CMS hvis man har php adgang på serveren, men opsætningen af det er også noget der kræver lidt mere viden.

Start med at lære her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/
http://www.html.dk/

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 21:07

Jeg vil prøve mig frem så..

Godkendelse af svar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 21:08

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 21:09

- Havde jeg kunnet havde i ALLE fået point, rigtig gode besvarelser

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-11-06 21:12

Held og lykke med dit projekt.