/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lønomkostninger pædagog
Fra : jtlaursen
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 17-11-06 15:25

Sidder lige og roder med noget økonomi. En gennemsnitlig pædagog i DK får ca. 20.800 kr om måneden før skat (jf. BUPL). Men jeg har ikke kunne finde nogle tal for hvor mange procent der skal ligges oveni i lønomkostninger. Jeg leder altså samlet udgifter for at have en pædagog ansat. Er der nogle der kender noget til det? Gerne præsis viden og ikke gæt, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-06 15:39

Hvordan ser en "gennemsnitlig pædagog" ud

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-11-06 16:08
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-11-06 16:08
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-11-06 16:12

Husk i dine beregninger, at pædagoger kan tegne tre forskellige overenskomster - BUPL, SL og endnu et, der organiserer pædagoger i københavnsområdet. Jeg kan desværre ikke huske, hvad den hedder...

Tager man gennemsnitslønnen for alle, tror jeg den kommer lidt op. (Socialpædagoger tjener lidt mere end børne-fritidspædagoger).

Vaxen

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 17-11-06 16:24

Olesen-50>>
Jeg kan ikke rigtig finde det du mener, kan du præciserer?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-11-06 21:04

Hvis du er arbejdsgiver, og ikke har nogen overenskomst, eller ikke er medlem af en arbejdsgiverforening, kan du blot bruge de overenstkomstmæssige lønninger som retningslinier.

Hvis du aftaler at personen skal have en pensionsionsordning, skal du lægge den oveni, hertil kommer ATP, feriepenge mv.

Afhængig af hvilken virksomhed du driver, kan det også komme på tale, at du skal betale lønsumsafgift.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-11-06 09:20

LFS er den sidste fagforening, som Vaxen ikke kunne huske.
Og det er rigtigt at socialpædagoger som arbejder indenfor specialområdet tjener mere (har flere tillæg) end pædagoger, der arbejder indenfor normalområdet, som man kalder det.

Annuller spørgsmålet
Fra : jtlaursen

Dato : 22-11-06 09:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål