/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Word til PDF
Fra : h18s
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 17-11-06 13:23

Jeg har brug for at kunne lave et word dokument om til et PDF dokument.

Hvordan gør man det? kræver det et specielt program?

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-06 13:38

Du henter et pogram her:

http://www.pdf995.com/

Den lægger sig i din 'printerafdeling' og når du sidenhen skal lave en pdf-fil
skal du printe og vælge pdf.

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-06 13:41

Er det ikke indbygget i Words ? Eksporter til pdf, det kan den gratis Open Office, ellers kan du bruge CutePDF der fungerer som en printer, men ikke på papir, Words filen bliver istedet til en pdf fil

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-11-06 14:12
Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-06 07:59

Tja som sagt tidligere.

Hvis du henter og installerer OpenOffice fra her http://da.openoffice.org/about-downloads.html
derefter åbner du dit dokument fra OpenOffice af - oppe i menubjælken er der nu en knap - som hedder --> Eksporter til PDF -- uden vandværker eller lign. Dette program er gratis og frit tilgængeligt, g du vil støtte opensource verdenen ved at bruge dette.
Jeg er absolut ikke tilhænger af M$ produkter, hvor man betaler en licens for at få programmet, men gudhjælpemig også til support og udvidelsesmoduler.
Derfor til dit behov ville dette være en rigtig god mulighed for at kunne få løst det problem.

MVH
Peque

Husk: OpenSource er åben kode - ikke nødvendighvis gratis!!!!!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 18-11-06 10:22

http://www.kandu.dk/Tip14198.aspx

Gå ind og download fra cutepdf - så vælger du en metode hvor du ikke får reklamer med o.lign. Har installeret det på egne og virksomhedens computer.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : h18s

Dato : 18-11-06 11:03

Der er flere, der har givet løsninger på mit problem - og hvem skal man så vælge at give point'ene.
Jeg vælger derfor den, der har svaret først.

Så jeg siger tak for svaret ann-vibeke.

Men også tak til alle de øvrige.

I øvrigt kan jeg fortælle, at en af mine venner havde Komputer for alle nr. 10/2006, hvori der var en CD'er med er gratis program (eXPert PDF 3) som ligeledes kan løse mit problem.