/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
køb af Cubase og midi keyboard
Fra : shallowbay
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 17-11-06 11:48

jeg regner med at kunne skaffe programmet Cubase gennem min familie som har mange kontakter i musik branchen.

1. For at bruge Cubase skal man bruge et midi keyboard ikke? (jeg går ud fra at midi betyder et keyboard der bruges til at sætte til sin computer og ikke andet) Kan nogen måske anbefale et midi keyboard der ikke går for langt op i pris?

2. Når jeg har Cubase, kan jeg så også sætte min bas og guitar til og indspille? eller skal jeg have mere udstyr for det?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-11-06 12:14

Prøv at læs teksten i nedenstånde link - der er en beskrivelse af hvad Midi er

http://www.jcvu.dk/it-medier/2Lyd-radio/Produkt/Midi-indspil(Sk%C3%A6)/Midi-indspilning.htm

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-12-06 00:22

Et midi-keyboard kan tilsluttes til et midi-interface!

Det betyder f.eks., at du kan koble flere mide-instrumenter sammen eller specielle lydmoduler med midi. Hvis du skal sætte det på en PC, skal du installere et extra kort i din PC - det kunne være et specielt lydmodul.

PS: Der findes flere udgaver af Midi, den ældste version kunne max. klare de standard 128 lyde.

Mvh
Ivan