/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Udskrift af fonte
Fra : jeb3
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 17-11-06 11:04

hej.

Engang i office's tidligere dage, kunne man via kontrolpanelet lave en udskrift over fontene, hvor navnet på fonten blev udskrevet med den type de får nårm an bruger dem i et dokument.

Er der nogen, der kan guide mig til dette i nutidens officepakke?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-11-06 11:40

Ja det skal jo altså være sådan, at der er EEN linie med hver font. Ikke en font pr side

Jeg ved det har kunnet lade sig gøre førhen, men kan jo ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-11-06 12:29
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-11-06 22:40

Det ville jeg også gerne kunne gøre!
En gang for mange år siden, på min gamle computer sad jeg og skrev dem alle sammen, men det overkommer jeg ikke nu.
Yearhaus link kan jeg ikke bruge, der står for meget på et sprog jeg ikke forstår.
Hvis der er en vej igennem kontrolpanelet tror jeg at jag kan finde ud af det.
Jeg er med på en lytter.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-11-06 10:46

Er der nogen der kan hjælpe med en anvisning på dansk?

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-11-06 23:52

Her er Bjørn igen!
Jeg er stadig med på en lytter, men der er ikke rigtigt noget at lyttte til.
Jep3 fik du nogensinde et svar på de spørgsmål?

Bjørn

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-11-06 15:02

Næææh der er ikke noget svar endnu.

Førhen kunne man bare lige smutte i kontrolpanel og gøre det. Gør man det idag, kommer der EEn font pr side. Jeg bruger ret mange fonte i mit arbejde, så det ville jo være dejligt at have dem med en linieog så bare fortløbendened ad siden.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-11-06 15:33

Hejsa igen.

Dét link, som jeg lagde tidligere, syntes jeg du skulle prøve: http://www.ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

Når du åbner programmet, trykker du blot på "Wiuwe all installed Fonts".
Så dukker hele molovitten frem på skærmen....og så vælger du blot "print".

Men lad mig endelig høre, hvis der er nogle problemer.....eller jeg helt har misforstået det...

Mange hilsner

TOM

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-11-06 18:10

Til Tom

Det er Bjørn der blander sig.
Jeg har prøvet at trykke på dit link, men kan ikke finde nogen seder hvor der står "Wiuwe all installed Fonts"
Kan du hjælpe mig på vej

Bjørn

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-11-06 21:46

Undskyld jeg vrøvler:-]

Det drejer sig om éen stor knap der hedder:

"View font list/view categories"

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-11-06 21:48

BTW

Linket skal altså først downloades. Så får du osse et ikon på skrivebordet, der hedder AMP font viewer

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-11-06 22:51

JEG NÆRMER MIG LØSNINGEN,MEN NÅR JEG VIL PRINTE UD FOR JEG KUN EN MULIGHED:
" Print selected fonts" og det er jo udskrivning af en font.
Det jeg ønsker ar at skrive alle fonts ud på nogle A4 ark.

Ved du hvad jeg skal gøre

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-11-06 23:05

Hej Tom

Så bvar den der. Printeren er ved at skrive ud.

Nu vil jeg prøve at give dig nogle point

Mange tak for hjælpen

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-11-06 23:06

Til Tom

Jeg kan ikke give point på jep3s spørgsmål, så du må nøjes med tak

Tak Bjørn

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-06 07:57

Det er bare ok Bjørn.......Alt behøver ikke gå op i point....for mig

God Torsdag
TOM

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-11-06 11:56

Forsøger imorgen.

Jeg skal til Randers, mine børns far er ret syg

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 27-11-06 09:35

Så kæreste yearhouse.

tak skal du have, og har også hentet nogle fede gratis fonte.

Super godt.

Tak

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 27-11-06 10:33

Også tak fra Bjørn