/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Vil ikke godtage original CD
Fra : Gizmo-man
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 16-11-06 22:34

Jeg har lige installeret Call of Duty (1) og det virker fint. Men da jeg lige har fået Call of Duty: United Offensive, så skal man opdatere til CoD 1.4 (den følger med på UO installations CD'en), men hvis jeg nu prøver at spille CoD så vil den ikke længere godtage min CD, jeg får bare fejlen:

Please insert the correct CD-ROM, select OK and restart application.

Men det er jo den rigtige CD og ja, den er original og lovlig. Men jeg kan nemt spille OU.
Jeg har desuden prøvet at opdatere til CoD 1.5, men det hjalp heller ikke. Er der en som kan hjælpe med dette problem?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-06 05:22

Du skal nok afinstallere det gamle program og rebooote inden du installerer et ny udgave.

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 17-11-06 12:32

Jeg skal fjerne spillet og derefter opdatere ingenting??? eller hvad mener du?

Hvis du mener at det er fordi at den ikke kan opdatere oven på en opdatering, så har jeg prøvet det hele...

Fra version 1.0 til 1.4
Fra 1.0 til 1.5
Fra 1.4 til 1.5

Der er ingen af dem der gør en forskel...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-06 14:41

Spillet (det gamle) ligger vel på din harddisk - cden er vel kun for at sikre sig det er ægte.....

Sæt den NYE cd i - også når du spiller det gamle spil.....

Sådan er det med AOE 1-2 og 3 - Den vil kun hvis den NYESTE cd (3) ligger i drevet.....

Ellers må du ud og lede efter en NoCd.....

De er IKKE ulovlige

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 17-11-06 15:09

CD'en skal sidde i mens man spiller, kan godt være den kun bruger den til at tjekke om spillet er ægte. Men med Call of Duty der skal den originale CD sidde i og hvis man skal spille UO så skal OU-CD'en sidde i.
Så efter installering af UO kan jeg ikke længere spille det oprindelige CoD, hvilket ellers skulle være muligt.
Nej, vil ikke hente en NOCD de virker aldrig 100% optimalt og de er ulovlige, da de bryder et eller andet copyright noget (ved ikke lige hvad det hedder)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-06 15:32

Nej de er ikke ulovlge - men prøv nu lige med den nyeste CD til det GAMLE spil

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 17-11-06 19:06

Den nyeste CD, er den gamle CD...

Call of Duty kræver at du har Call of Duty CD1 i.
Call of Duty: United Offensive kræver at du har Call of Duty: United Offensive CD1 i.

Call of Duty: United Offensive er en udvidelse til Call of Duty, men fungere som et selvstændigt spil. Det er ikke en updatering af det gamle Call of Duty.

Og hvis det var sådan, så ville en der kun havde Call of Duty jo ikke kunne opdatere/fejlrette sit spil, fordi så ville han være nød til at købe United Offensive og det er man ikke....

Annuller spørgsmålet
Fra : Gizmo-man

Dato : 18-11-06 13:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål