/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger bog/ukendt titel
Fra : felix_nielsen
Vist : 705 gange
340 point
Dato : 04-01-03 14:17

Jeg er i den situation at jeg ved at der blev udgivet en bog, omhandlende slægten omkring skomager Niels Andreas Nielsen. Den blev udgivet lige omkring efterkrigstiden, men titel og forfatter er mig ukendt. Håber at der er nogen der måske kender den omtalte bog.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 04-01-03 14:26

Goddag

Ja jeg ved ikke om dette kan bruges, så du eventuelt af den vej kan spørge videre, men det er da et forsøg værd.

http://www.trnng.dk/familytree/danish/nyborg/bytrommeslager.htm

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-01-03 14:51

Der er flere på
htpp://www.bibliotek.dk
Jeg kan bare ikke lige finde Skomager Niels Andreas Nielsen, men prøv selv. Statsbiblioteket i Århus (Ålborg) har kopi af alle udgivet bøger. Hvis du finder den i biblioteksdatabasen, kan du bestille den hjem til dit lokale bibliotek.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Johnm

Dato : 04-01-03 14:55

Hej!

Kunne du give et par oplysninger om skomageren? F.eks. hvor og hvornår han er født og - ikke mindst - hvor han boede/arbejdede?

Venlig hilsen
Johnm

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 04-01-03 15:16

Her er lidt flere oplysninger:
Niels Andreas Nielsen
Født: 18/8 1880 i Vilslev Jylland.
Havde skomagerbutik i Esbjerg.
Gift med Christiane Nielsen 1906
Født: 3/11 1888
Begger døde ca. 1950...

Kommentar
Fra : viv

Dato : 06-01-03 14:47

Du kan prøve at søge på.

http://www.fkb.dk/page286.asp

eller

www.antikvariat.net

Venlig hilsen
Viv.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-01-03 17:47

Kan han være efterkommer af ham her?
BOG
Efterkommere af tømmerhandler i Ribe Jørgen Lauritzen : født 28. nov. 1821 i Vilslev : død 7. okt. 1903 i Ribe

samlet og udarbejdet af Rigmor Lillelund
1973. 38, 41 sider, illustreret
Forlag: Ivar og Knud Lauritzen
tillæg:
BOG
Lillelund, Rigmor
Efterkommere af tømmerhandler i Ribe Jørgen Lauritzen : Født 28. nov. 1821. i Vilslev : Død 7. okt

Samlet og udarb. af Rigmor Lillelund
1973. 38 + 35 s., illustreret
Indhold: - - Tillæg til familien Lauritzen's slægtsbog. 1977
--
Andre slægter fra Vilslev:
BOG
Skade, H. N.
Skade-Slægtens historie fra Sneum og Vilslev

1964. 111 blade
Forlag: Eget Forlag
Opstilling i folkebiblioteker: 99.94 Skade

-----
Eller:
Min Slægtshistorie : Med Stamtavler og kulturhistoriske Noter : Bd. 1-6. (3 Vol.)

Udg. af Historisk Samfund for Ribe Amt, (Red. : Car Nielsen)
1943-44. illustreret
Emne: Lauridsen, Jens M.
1. Aschou- og Vilslev-Slægten. -2. Vilslev-Slægten. -3. Vilslev-Slægten. 2. D. -4. Slot-Slægten. -5. Næsbjerg-slægten. -6. Tækker- og Jannik-Slægten.
Stamtvl.

---
Du kan bestille dem alle til dit lokale alm. bibliotek (gratis når jeg bestiller på mit bibliotek).

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 07-01-03 02:15

Intil videre har der ikke været held med at finde den omtalte bog, som jeg ved med sikkerhed eksisterer, men tak for den hidtidige hjælp.
Pointende vil blive opdateret løbende, for jeg gi´r ikke op før den er fundet...

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 11-01-03 00:42

Den af dig nævnte slægtsbog "omhandlende slægten omkring skomager Niels Andreas Nielsen" er ikke kendt blandt de 1760 Slægtsbøger der er udgivet af kommercielle slægtsforskningsbureauer i Danmark efter 2. verdenskrig.

Men det synes ganske usandsynligt at der skulle være nogen forbindelse med skibsreder Lauritz Ditlev Lauritzens slægt, eller for den sags skyld heller ikke hustruen, Maren Breinholts, slægt.

Lauritz Lauritzen er iøvrigt født 23. nov. 1859, så en jeg tror ikke at Christiane Nielsen (født 29 år senere) ville kunne være en søster. Jeg vil undersøge lidt videre omkring Vilslev, idet jeg undervejs finder at min tip-2-oldefar muligvis kan have forbindelser til Vilslev. Jeg leder nemlig efter hvor Frøsig Mølle har ligget, og det kan have været i Vilslev. Mere derom en anden gang. Hvis du ønsker at kommunikere direkte, så er min e-mail: Ejvind@Varla.dk
Med venlig hilsen

Ejvind

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-03 18:12

Kan du bruge denne bog, fundet på adressen www.bibliotek.dk
Senta
Slægtsbog
udarbejdet og udgivet af Dansk Slægtshistorie
1966. 73 blade, illustreret + 3 stamtavler i forsidens omslag
Carl Ludvig Sønderup og Ane Jacobsdatters efterfølgere

Se detaljer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-03 18:14

Det er den rigtige adresse

http://bibliotek.dk/vis.php
Senta