/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cursor følger ikke musen
Fra : stilkene
Vist : 1202 gange
87 point
Dato : 16-11-06 18:28

den er meget træg, og vil helst ikke følge med, og at aktivere med venstreknappen er et held når det lykkes.
Jeg har opdateret driver, jeg har skiftet batteri i musen, samt renset denne. Jeg kører antivirus.prgm. hver dag, jeg har diskdefragmenteret, --- selv at forfatte det her spørgsmål er en prøvelse.
Hjælp.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-11-06 18:31

Kontrolpanel-mus-markørinstillinger, der ændrer du.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 18:32

Et eller andet er i vejen for modtageren eller afstanden for stor.....

Går ud fra det er en optisk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-11-06 18:33

jeg går ud fra at det er en trådløs mus. Hvilket model

Der er mange der har en kanalomskifter der skal skiftes til anden kanal hvis den bliver generet af andre trådløse enheder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-11-06 18:40

ja eller optisk selvfølgelig

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-11-06 18:53

Rifa og Fijala. Det er en Logitech trådløs mus, og ingen af jeres forslag virker. Egentlig tror jeg ikke selv at det er selve musen der er noget i vejen med, da jeg har prøvet alt desangående, men tror mere på noget forstyrrende, som kører i maskinen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 18:56

Kan være en i familien bruger komputeren til dukkehus

Prøv lige at skifte den mus - gerne til en med "ledning"

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 16-11-06 20:47

Jeg ville prøve at gå ind i kontrolpanel-system-hardware (så vidt jeg husker) og så finde mus/tastatur. Højreklik og fjern enheden fra dit system. Genstart og installér nødvendige drivere.

vh gert_h

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-06 20:48

Sådan gør min mus også somme tider, og så begynder den pludselig at virke igen.

Møgirriterende når man skal sidde og klikke 5-6-7 gange før der sker noget og markøren slæææææber sig hen over skærmen.

Jeg aner desværre ikke hvorfor, men når den har opført sig sådan, og jeg så slukker computeren om aftenen og tænder den næste dag, så er der ikke noget galt i et stykke tid, og så pludselig begynder den igen måske en uge efter, det er meget forskelligt hvor længe der er imellem.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-06 20:54

Skærm og andet grej kan forstyrre modtageren. Prøv at flytte den.
Tryk lige på connect-knapperne på modtageren og under musen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-06 21:02

Det er typisk at windows finder en musedriver, selvom du har installeret din driver der fulgte med til musen, så skynder windows sig at overtage da den er først til at sige: der er fundet en mus, osv
Hvis det er den rigtige driver du bruger, så kan du se at det er logitech panelet du kommer i når du går i kontrolpanelets "Mus"
Løsning:
1. Installer driveren der fulgte med, og se om det løser problemet.
2. Eller læg cdèn med driveren i cd-drev, og fjern driveren i kontrolpanelet ved at:(Højreklik "denne computer", vælg egenskaber/hardware/enhedshåndtering her vælger du fjern driver eller mus.
Så genstarter du, og hvis windows siger den har fundet ..., så svar nej Og vælg så at du selv vil installere, fortæller evnt. windows hvor driveren ligger, ELLER lukker alle vinduer, og med keyboardtasterne starter cdèn, med driveren.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 43 point
Dato : 17-11-06 10:57

Når den rigtige Logitech CD indstalleres vil Logitech som regel selv overtage styringen.

Kig evt i enhedshåndtering om der skulle ligge flere drivere og smid så den (ikke logitechdriver) væk

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 22-11-06 19:48

Tak for svaret e.c. Jeg har ikke foretaget mig noget, den er selv begyndt at opføre sig normalt, - men for at få lukket spørgsmålet, vælger jeg at gøre det således, da dit svar virkede rimeligt kvalificeret.
Men tak til alle.

Kommentar
Fra : e.c