/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Biskob Barfod
Fra : gangster50
Vist : 608 gange
5 point
Dato : 04-01-03 13:43

Min morfar siger at på hans side af familien var der engang en Biskob som boede i Sverige/Danmark, og jeg har søgt og søgt men har ikke fundet noget.

Vær sød og hjælp mig

- Daniel

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-01-03 14:04

Jeg ledte lige på google, men kunne ikke finde noget. Prøv også at søge under navnet Barfoed/Barfot/Barfoth.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-01-03 14:05

PS: Det staves biskop (hvis det er en kirkelig person)

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 15 point
Dato : 04-01-03 14:33

Hej

Jeg ved ikke om du kan bruge dette, men du kan jo kigge på det.

http://www.dalgaarden.dk/dksites/forsidedk.htm

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Fog

Dato : 14-01-03 22:37

Slægten Barfod/Barfoed er en gammel dansk/svensk præsteslægt, som kan føres tilbage tll Niels Mikkelsen Barfod, der var rådmand i Randers i 1406. Der er sikkert en biskop i en eller flere af generationerne. Du kan bl.a. læse om familieni bogen "Nitten generationer" af Jørgen H. P. Barfod (1960).

Mvh. Mads.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 16-01-03 20:34

Hæftet "100 Danske Præsteslægter" af sognepræst Paul Nedergaard, udgivet i København 1954 har på siderne 16-17-18 en oplistning af Barfod (Barfoed) præsteslægten.

Jeg finder ingen Biskopper, men adskillige Provster og mange Præster, samt andre gode folk.

Kan Biskop Barfod være Katolsk Biskop ? - eventuelt fra før reformationen (d.v.s. omkring 1536)

Mvh. Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 28-01-03 19:23

Tak for svaret bantam.

Kommentar
Fra : coCObaBA

Dato : 18-05-03 01:47

hi jeg bor i canada og er intereseret i om der der er nogen barfoed i danmark,jeg er gift barfoed.CoCObaBA

Kommentar
Fra : coCObaBA

Dato : 18-05-03 01:47

hi jeg bor i canada og er intereseret i om der der er nogen barfoed i danmark,jeg er gift barfoed.CoCObaBA

Kommentar
Fra : coCObaBA

Dato : 18-05-03 01:47

hi jeg bor i canada og er intereseret i om der der er nogen barfoed i danmark,jeg er gift barfoed.CoCObaBA

Kommentar
Fra : coCObaBA

Dato : 18-05-03 01:47

hi jeg bor i canada og er intereseret i om der der er nogen barfoed i danmark,jeg er gift barfoed.CoCObaBA

Kommentar
Fra : dinky

Dato : 06-08-07 18:59

Hej
Det er godt nok længe siden dette indlæg er lavet, men jeg vil da gerne hjælpe lidt.
Jeg har en svigerinde som hedder Barfod.
Historien om Barfod er at den oprindelige barfod var at hendes forfader hed baarfod og hans børn hvis det var en pige fik navnet barfoed og hvis det var en dreng fik han navnet barfod, om der er præster i slaægten hved jeg ikke.