/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Screensaver og Outlook
Fra : niels.aabye.madsen
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 16-11-06 10:25

Hej,

For at undgå at skulle gå til computeren hele tiden, for at se om der er kommet ny mail, er jeg på udkig efter en screensaver som giver besked om uåbnet mail. Den "normale" XP screensaver viser jo bare et logo, og det jeg specifikt ønsker, er et anderledes logo/animation/billede hvis der er uåbnet mail.

Har forgæves søgt på nettet, men har altså givet op, og håber så der er nogle her i forum der kan løse problemet.

Venligst
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 11:41

jeg har ikke afprøve denne - men den ser ud til at netop både kunne give lyd og billede ved modtagelse af mail

http://www.download.dk/index.asp?Kat=email&subkat=mailinglister&prog=25899&program=Desktop%20Fay

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 11:46
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-06 12:24

Programmet eprompter kan både hente dine mails fra flere forskellige konti, og fungere som screensaver hvor hver konto er repræsenteret med en bold i forskellig farve med et tal der indikerer antallet af nye mails

www.eprompter.com

Kommentar
Fra : niels.aabye.madsen

Dato : 16-11-06 12:32

Lidt yderligere forklaring...

MS Outlook kører i baggrunden og computeren er tændt hele dagen. Efter 10 minutter starter der automatisk en scrennsaver. Det er denne screensaver jeg gerne vil have til at give besked om uåbnet e-mail. Der er altså tale om mails som allerede er hentet ned fra serveren.

/Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 13:38

Hvad i alverden bruger du overhovedet en screensaver til ??????

Screensaveren i Win kan du IKKE få til at meddele dig der er post...

En notifier vil i dette tilfælde tidligst komme når du rører ved en tast eller musen.....

Men FJERN screensaveren (deaktiver) så er der 100vis af muligheder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 14:55

hmm jeg brugte en notifier på et tidspunkt der i hvertfald vækkede min pc - om det var pga popup eller lyd skal jeg så være usagt - selvfølgelig kan jeg da ikke huske hvilken det så var.

der er også en mulighed her måske - i hverfald for outlook brugere:

I menuen funktioner klikker du på indstillinger - fanen indstilinger - e-mail indstillinger - avancerede e-mail indstillinger - i vinduet der åbnes. Andet punt når nye meddelelser modtages i indbakke - marker udfor feltet vis en skrivebordsbesked ved ny e-mail.

endelig er der muligheden for at få sms om besked ved ny e-mail hos flere udbydere - for eks tdc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 14:57

bruger du tdc kan du få sms besked om e-mail - kig her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5984

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 15:03

Hvad med bare at lade være med at tjekke mail før du sidder ved komputeren

Hvad bliver det næste - at brandvæsenet rykker ud med udrykning for at gøre dig opmærksom på der er mail

Lad nu IKKE komputeren styre DIT liv - det skulle gerne være omvendt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 15:04

Bortset fra det har du da ret "miritdk"....

Der er programmer der kan "vække" komputeren bl.a. fax osv....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 15:17

åhh ja refi.... og en overfølsom mus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-06 15:24

Den/det

eneste jeg kender med screensaver notifikation 5 forskællige>

http://www.snapfiles.com/screenshots/eprompter.htm

http://www.snapfiles.com/get/eprompter.html

Har ikke selv prøvet/testet det,har ikke behov for
Screensavere ,jeg nøjes med pop peeper.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-06 15:26

selvstændigt program.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-06 15:28

sorry det så jeg ikke lige i farten> Kortoververden at
du henviste til eprompter

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 17-11-06 18:24

http://www.eprompter.com/screensavers.htm <-burde være det endelige bevis på at det er lige præcis noget som ePrompter Niels søger