/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Langsom Word-Excell win 98 SE
Fra : Brassovitski
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 16-11-06 01:08

Hej
Jeg har en PC til rep. med win 98 SE på. Jeg har renset den for spyware osv., kørt scandisk og defrag. Maskinene er en Compaq 800 MHz, med 320 MB RAM.
Word og Excell starter meget langsom op ca. 2-3 minutter. PowerPoint derimod starter fint. Det er Office 2000 der er installeret. Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere officepakken men uden helt. Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 17-11-06 10:44

Uden at være helt sikker så tror jeg at officepakken er for ny og for stor til at køre på maskinen. Det passer dog ikke helt sammen med PowerPoint. Men jeg tror det er problemet.
Muligvis bruger PowerPoint ikke så mange resourcer i opstarten, og kan derfor starte hurtigere, men vil givetvis være langsom at arbejde med.
Løsningen vil umiddelbart være at skifte til en ny og hurtigere PC.

Mvh.
MacMadsen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-11-06 15:08

Halløjsa
Det kan ikke rigtig være på grund af maskinenes størrelse. Programmerne har intil for nylig kørt uden problemer. Den er tidligere (før problemet opstod) opgraderet med RAM til 768 MB. Processoren er på 800 mHz, så det burde vel række. Jeg lagde mærke til at der i statuslinien, stod noget med "anmoder om virusscanning", og har en ide om at det måske hænger sammen med et antivirus program der ikke er afinstalleret korrekt, og derfor sinker opstarten når Word og Excel kalder scanfunktionen. Dette har jeg dog endnu ikke kontrolleret yderligere. I øjeblikket er AVG Free version installeret.
Citat
Systemkrav:
Personal computer with Pentium 75-MHz or higher
16 megabytes (MB) of RAM for the operating system, plus an additional 4 MB of RAM for each application running simultaneously

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 27-11-06 00:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Det viste sig min mistanke til Antivirusprogrammet var berettiget. Lige så snart jeg slog Officeplugin'et fra i AVG-Antivirus, kørte programmerne perfekt.