/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alt for dyre fælge fra Mazda
Fra : rylerne
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 15-11-06 22:55

Hej

Kan det virkelig passe at man skal betale 15-16.000 kr. for 4 16" originalfælge med dæk fra Mazda? Når man ringer til dem kan de ikke give noget tilbud udover sølle 10%. Er der nogen der kender en fidus til at finde en bedre pris på originalfælge, eller evt. nogen der ligner med Mazda mærke..jeg har selv søgt på nettet i Sverige og Tyskland uden held.

vh
Carsten

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-11-06 23:24

Skrothandlerne har dem billigere, men du kan ikke være sikker på at de ikke har taget skade hvis det f.eks er en totalskadet bil. Jeg tænker på ubalance eller skævheder.

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 16-11-06 00:38

hvorfor ikke købe aluminiumsfælge de koster selv med dæk ikke engang det halve.vh.

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 16-11-06 00:46

P.S du må gerne købe mit mazda reservehjul med nyt dæk for 500 kr. vh.

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 16-11-06 10:03

haha..er der ikke nogen seriøse prisjægere der har en fidus?..i øvrigt taler jeg om Alufælge...bare originale, hvis der er nogen der ikke har fattet det endnu

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-11-06 10:57

Jeg har selv været på jagt, dog efter alufælge til en Fiat.
Men det ser ikke ud til at man kan købe orginal fælge (med logo osv.) andre steder end hos den aut. forhandler. Og de er bare for dyre.

Jeg er bange for det er den pris du må betale hvis du vil have de helt orginale med logo, og ikke kan leve med nogle uorginale som ligner 99% men uden Mazda logo.

Hos Ford giver man 150,- kr stykket for hjulkapsler, hvis der skal stå Ford på, er man lige glad kan man få 4 for 100,- i Bilka, men så er der heller ingen logo på.

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-06 09:17

Hej
Hvis jeg var dig, ville jeg skrive et indlæg på bilgalleri.dk........... jeg er sikker på at der nok skal være en der ligger inde med nogle gode originale alu-fælge.
Håber det kunne hjælpe dig lidt.....

MVH. Michael

Godkendelse af svar
Fra : rylerne

Dato : 21-11-06 21:47

Tak for svaret michael_30.

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 21-11-07 10:37

Jeg kan oplyse til alle der ønsker at købe billigere fælge til deres Mazda at jeg har fundet et tysk website der sælger dem til halv pris --- ja faktisk under halv pris. http://www.autohaus-goedde.de/shop/account.php

Jeg fik en meget fin behandling og de beklagede endda at jeg skulle betale 140 kr. mere for transporten da de ikke kunne pakke alle 4 fælge i en pakke pga vægten.

vh
Carsten