/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
driver til bærbar?
Fra : casperS
Vist : 1816 gange
50 point
Dato : 15-11-06 20:30

Hej jeg står her med en bærbar, hvor der ikke er installeret en driver til grafikkortet, det er GeForce GO 5700 eller noget, hvor finder jeg en driver..

På forhånd tak"

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 20:37
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 20:41
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 20:46

Jeg regner med at det er til Windows xp ellers kan du selv vælge her

http://www.nvidia.co.uk/page/drivers.html

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-11-06 20:50

Start med at oplyse hvilken bærbar du har....

Er det en IBM, kan du bare gå på deres hjemmeside, så finder den selv ud af hvilken maskine du har og finder driver/software frem til dig.

De fleste andre computer/bærbare producenter har et lign system på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 15-11-06 21:38

Det er en ACER - Grafikkort: nVIDIA GeForce FX Go5700, og Lydkort: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller. Ejeren til computeren, har formateret den fordi han syntes den var langsom, og nu virker lyd og grafik ikke... (nybegynder) så nu har jeg lovet at lave den, men ved ikke rigtig hvordan, skal bare have fundet en driver til lyd og en til grafik. Tjekker først de link i har sendt, men bliv endelig ved med at hjælpe, tak!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 22:19
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 22:23
Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-11-06 22:30

tast modellen ind her
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

og de respektive drivere kommer frem

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 15-11-06 23:27

Okay, nu har jeg installeret lyddriver fra http://www.softwarepatch.com/utilities/viaac97.html og genstartet, men nu kan jeg slet ikke komme ind igen, skærmen er bare sort efter load, og jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand??? den er helt gal
HJÆÆÆLP!! forstår ikke hvad der er sket, det hjælper heller ikke noget at trykke f8 og så vælge start op som sidst hvor computeren virkede (står på en lidt anden måde )

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-11-06 23:43

Prøv at sætte Windows-cd`en i og starte den derfra

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 15-11-06 23:50

CDén loader, men skærmen er helt sort? Det eneste jeg kan er f2 for menu, og f8 for startup muligheder, ellers er der bare sort

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-06 00:02

Prøv at trykke f8 og så starte op i"jeg tror det hedde vga-mode eller sådan noget"

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-06 00:09

Ellers må du prøve dig frem når du trykke f8,fordi det kan da ikke passe at den går i sort bare fordi du har installert en lydkort-driver

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 00:10

Har jeg prøvet, og det samme igen, den loader (der hvor windows logoet er, og en loader linie nedenunder) og så bliver der bare sort, den tænker når jeg trykker på div. taster, og hvis jeg sætter en cd i, men der sker intet, stadig samme farve som der hvor solen ikke skinner...

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 00:12

Nej det er det, jeg syntes også det er underligt, en lyddriver burde ikke kunne gøre sådan noget. men der var ikke noget før, og jeg har ikke installeret Grafik driver, endnu...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-06 00:18

Hvis du ikke kan få den startet er jeg bange for at du bliver nødt til at geninstaller Windows,hvis du ikke kan gøre det fra cd`en,så er der nogle disketter her.Og nu ved jeg ikke om det er xp home eller pro du har

Home
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=15491f07-99f7-4a2d-983d-81c2137ff464&DisplayLang=da

Pro
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=535d248d-5e10-49b5-b80c-0a0205368124&DisplayLang=da

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 00:24

okay, det bliver jeg desværre nok nød til, så er problemet bare at der ikke er diskettedrev i, og jeg kan ikke boote fra cdén? skod!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-06 09:44

hvis Ejeren til computeren, har formatere den før,så kan du vel også og så ligge xp ind på ny,ellers prøv at kigge her www.bootdisk.com

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 17:29

ja men han formateret ikke med de orginale cdér, men det virkede, bare ikke lydkort og grafikkort. Og nu kan man slet ikke komme ind og gøre noget som helst. selvom man sætter en boot-cd i så reagere den ikke, men kan ikke vælge boot i menuen, eller jo det kan man, men der sker ikke noget... Har tænkt på at tage harddisken ud, og sætte den til min stationær, og formatere der fra? er det en idé? Og er det til at få harddisken ud på en Aspire 1520 Acer.?
På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-11-06 17:57

skærmen bliver sikkert sort da opløsningen og hertz er sat alt for højt til det skærmen kan klare. Du er nødt til at få startet op i fejlsikret tilstand for at få indstillingerne stillet lidt ned.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 18:04

yes, men kan ingenting, heller ikke starte op i fejlsikret, eller noget. kan kun komme ind i menu (f2) og valg af opstart (f8) og uanset hvad jeg gør, kommer den ikke videre efter load...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-06 22:55

så må du ind i bios og sætte cdrom til - first boot device, i med xp skiven og genstarte og så køre repkonsollen.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-11-06 23:09

Citat
ja men han formateret ikke med de orginale cdér, men det virkede, bare ikke lydkort og grafikkort. Og nu kan man slet ikke komme ind og gøre noget som helst. selvom man sætter en boot-cd i så reagere den ikke, men kan ikke vælge boot i menuen, eller jo det kan man, men der sker ikke noget... Har tænkt på at tage harddisken ud, og sætte den til min stationær, og formatere der fra? er det en idé? Og er det til at få harddisken ud på en Aspire 1520 Acer.?
På forhånd tak...

Du kan da prøver,jeg har aldrig prøvet at tage en harddisk ud af en bærbar,jeg kan da forstille mig at den er noget mindre en på en stationnær

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 16-11-06 23:43

Nu smider vi den til reparation imorgen, der er stadig garanti på lortet, så må vi se om de kan lave den... Men tusind tak for hjælpen til jer alle, Mvh. Casper

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 27-11-06 15:32

VGA drivere til laptops - altid fra laptop-producenten!!
Ikke en standard driver!

Acer-drivere: http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 27-11-06 15:34
Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 27-11-06 16:27

Tak for svaret Fijala, så er den som ny.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-11-06 16:27

>>ebbe4u
det var det jeg skrev den 15-11-06 22:30

Citat
tast modellen ind her
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-06 16:50

dejligt at din pc er så god som ny. Ibalndt kan man få grå hår af det.

Men vent bare til at vi skal til at køre med Vista, jeg har afprøvet og bevidst lavet en fejl. Under næste opstart kom den ganske rigtigt og fortalte at der var en fejl med styresystemet og at man skulle i sætte cdrommen med Vista og klikke Repair og minsanten om den ikke helt automatisk reparerede sig selv.

Ak ja fagre nye tider.