/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Urinrørs dræn, med pose.
Fra : disken
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 15-11-06 19:27

Som skrevet søger jeg tegning/ billede af virkningen af et urinrørs dræn, der har pose og en, ''hvad skal man kalde det'', en lukke mekanisme, der holder drænet ''inde'', så det ikke kan fjernes ved et uheld.
Men ville gerne, hvis der kunne lægges et billede eller andet, der forklarer lukke/ åbne funktionen på det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-06 19:40

Der findes mange forskellige, nogen er bare en slange, mens der på andre sidder en lille ballon, som så pustes op når kateret er lagt på plads....så sidder der en lille ventil der kan lukke luften ud når det skal fjernes igen.

Du kan finde billeder af forskellige her:

http://www.opco.dk/produkter.t?a=3&k=79

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 20:21

Citat
Der findes mange forskellige, nogen er bare en slange, mens der på andre sidder en lille ballon, som så pustes op når kateret er lagt på plads....så sidder der en lille ventil der kan lukke luften ud når det skal fjernes igen.

Kan sige at jeg ikke kan se noget, MEN tror du er inde på ''tankegangen'' med en bobbel/ eller andet der skal lukkes ud, før man kan fjerne skidtet...MEN,

Venter lidt endnu, kan sige, at jeg ''tror'' den var Tysk, det var alt det andet der fulgte med, MAD men det er en anden sag.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 20:23

Citat
Venter lidt endnu, kan sige, at jeg ''tror'' den var Tysk, det var alt det andet der fulgte med, MAD men det er en anden sag.

Nye PC briller...

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 15-11-06 21:17

du kan sikkert bedre finde oplysninger hvis du bruger den rigtige betegnelse, kateter

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-11-06 04:31

Bitte

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-06 11:50

Jeg søgte på katheter og fandt bl a:
http://www.lumc.nl/patfolders/patientenfolders/urologie/blaasspoelingen.html

...mon du blir klogere af det?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 16-11-06 12:04
Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 18-11-06 18:45

Tak for svaret annvibeke.
Fem Tyskere til dig, men ufatteligt, man næsten selv rykke skidtet ud.
men det er en anden sag, og det gør NÆSTEN ONDT.
Men har prøvet det og det LIGNER/ ER DET JEG MENTE.
Men at man så lige skal have sin GAMLE TYSK OP, for at u/ybersætsen det.
TAKKER...

Dova - kunne ikke komme ind på dit link heller ikke uden og efter //

Kateter,,,OK - havde selv lige tænkt på det, men LIGE det, med at få det
ned på et stykke SKRIFT - men hele meningen, m - uden/ eller så andre kan fatte det.
Og da jeg ikke er vant til at rende rundt med et OVEN NÆVNTE
kan jeg ikke udtrykke mig på andre måder.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-11-06 12:08

Det er rigtigt, det ser ud som om der ikke skal meget til før katheteret falder ud...
Men jeg har passet rigtig mange (katheter)-patienter gennem årene, hvor det ikke er sket...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 19-11-06 12:45

hvis det falder ud, må det være fordin ballongen ikke er pustet godt nok op