/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP virker ikke!
Fra : Nitta
Vist : 1050 gange
100 point
Dato : 15-11-06 17:11

Jeg har leget noget med html. Nu vil jeg prøve PHP. Køber Start på PHP-bogen ; downloader pakke fra
appservnetwork - installerer. Laver scripteksempel efter bogen

<HTML>
<BODY>
<?php
//Dette program skal demonstrere PHP
echo "Velkommen til vores første script";
echo "<BR>";
echo "og velkommen til PHP";
?>
</body
</html>
-lægger det ind som en html-fil under www på installationsstedet.
går i IE; taster localhost.test og får en fin oversigt over filer. - aha, så kører lokalserveren vel!
mon det går godt. - Klikker på test.html med php-koden og får kun en blank side - ingen fine echo-tekster - intet at se. - Men søger jeg kildeteksten, så er den der. Hvad gør jeg forkert ? -
Nitta

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-06 17:20

Se her.....................det er fra din side (og lidt af min egen)
http://www.hirsenet.dk/test.php

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-06 17:28

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>PHP Test</title>
</head>
<body>
<?php echo '<p>Hello World</p>'; ?>

<?php
//Dette program skal demonstrere PHP
echo "Velkommen til vores første script";
echo "<BR>";
echo "og velkommen til PHP";
?>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 17:49

Jeg ville jo mene, at man skal uploade et PHP, før man kan se en DYT.
Og redigere det online, eller er det bare for de mere komplicerede opgaver, der kræver MySQL
Men selve den kode du har lagt, virker fint.
Men følger lige med her.

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-06 18:02

kender ikke "appservnetwork "

Men test.html bør du nok omdøbe til test.php, så serveren ved filen ikke bare er html.

mvh
Random

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-11-06 19:00

filen skal slutte på .php
Der skal være en phpserver aktiv !

Hvad er "appservnetwork " ?
Hvilken server har du kørende ?

Mhv. Jørgen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-06 19:05

Natmad jeg tror det er dette: http://www.appservnetwork.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 19:14

Det script der lægger ovenfor, kan åbnes med din browser.

Eller din lokale Webeditor.
Har forresten en komplet EBOOK - kogebog for PHP, hvis der skulle være interresse for det.
Selvfølgelig på UK.
Skal lige have vasket hankatten.

Godkendelse af svar
Fra : Nitta

Dato : 15-11-06 20:40

Tak for svaret Random.