/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sang til julefrokost!
Fra : lsdmulle
Vist : 31954 gange
100 point
Dato : 15-11-06 14:36

Hejsa!

Håber der er nogen her, som har et forslag til en sjov sang til en julefrokost. Har ledt lidt på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget.

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 14:39

Der er mange gode forslag i denne tråd http://www.kandu.dk/spg96357.aspx den koster 10 point

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 14:45

Denne synges på "Lille føl"

Alt for tit er en sang kedelig og alt for lang,
denne her er kort og herlig,
faktisk uundværlig,
den har blot det ene mål,
fat om glasset og sig skål

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 15:13

Det er da en skålesang, Nordsted1 - men du når måske aldrig længere?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 15:19

Camillasmoster,... Det er jo til en julefrokost, hvis det er en i et firma, plejer den at være go' netop fordi den ikke er så fandens lang, og hurtigt kommer frem til budskabet

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 15-11-06 15:27

Har du prøvet www.festsange.dk ???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 15:32

Lav evt. et sanghæfte med bl.a. "Jeg så julemanden kysse mor".

Jeg har en sang i tankerne, som kan synges på to/tre melodier, som også skulle være sjov.

Prøver om, jeg kan få fat på den.

Moster

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 15-11-06 15:32

Prøv at gå ind på festsange.dk - her er lidt for enhver smag og selskab.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 15-11-06 15:33

skulle vist have opdateret siden før jeg skrev - samme link som TQsen

Ampere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 15:34

Nååår ja, i kan jo da heller ikke vide, at netop festsange og mange andre hjemmesider, er med i det link jeg har anbefalet, jeg er lige ved at tro at alle de muligheder der er for at finde gratis sange på nettet er nævnt i det link

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 15:36

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 15:57
Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 15-11-06 19:19

Hej igen!

Tak for de mange fine forslag. Jeg har prøvet de forskellige sider, I anbefaler, men jeg synes ikke rigtig, at der er noget, jeg kan bruge.
Jeg skal til en julefrokost i en linedanceklub, og jeg vil gerne forsøge at finde en sjov julesang, som kunne ryste folk lidt sammen, da vi er to hold, som blandes sammen den aften, og vi kender ikke hinanden.
Og det synes jeg ikke de tradiotinelle julesange kan.
Krydser fingre for at det lykkedes

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 19:32

Nu har jeg været i gemmerne og fundet følgende:

Rationaliserings forkortelses model

På loftet sidder nissen med sin julegrød
og Rudolfs næse er så rød.
Et barn er født i Betlehem og er så sød,
og julen den har englelyde
og det kimer nu til julefest

Men nissefar han er en lille hidsigprop
og højt fra træets grønne top,
I kender den om Rudolf med den røde tud,
og julen bragte velsignet bud
Men julen den kan vare helt til påske,
det vil sige - altså måske,
for så er juletræet bare duske,
for i sne står urt og busk i skjul.

Men nissefar han truer med sin store ske,
i skjult står urt og busk i sne,
for jeg vil ha' min julesnaps i ro og fre'
og hunden gør det lille kræ.
Men Henrik har den gren så kær med trommen,
strammer garnet, kvæler barnet.
Ja, sikken voldsom trængsel og alarmet,
giv tid, giv tid, vi nynner glad.

Men rotterne de skotter og de er så små,
og dejlig er den himmel blå,
En bedre start på julen ka' man ikke få,
en snaps til kan vi lige nå.
Men lygten tændes altså klokken fire,
hvor de ti'er - hva'erret du siger?
En juleøl, den koster kun en tier,
så derfor får hun denne pung.

Er det sådan noget du er på jagt efter??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 19:37

Hov fejl i første vers::

På loftet sidder nissen med sin julegrød,
og Rudolfs næse er så rød.
Et barn er født i Betlehem og er så sød,
og julen den har englelyd,
men sikken voldsom trængsel og alarme
og en rose så jeg skyde,
men julen den har mange englelyde,
og det kimer nu til julefest

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 15-11-06 19:50

Hejsa!

Ja Nordsted1>
Noget i den retning! Men den du viser, ved jeg, at en anden har brugt ved en tidligere lejlighed.
Jeg snakkede med instruktøren om det, og hun fortalte om et par stykker, bl.a. din.
Men ellers et rigtigt godt bud

Måske du har andet i dine gemmer

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 20:18

Ehm.... så er der denne, men den har intet med jul at gøre. Den er ret sjov at synge efter et par snapse

Melodi: Jeg er havren

Vi er flere samlet her i dag
spiser - drikker med velbehag.
Dagen bør jo fejres med god og rigelig kost,
det kan alle lide - og ost.

Når jeg rundt blandt selskabet ser,
ssyn's jeg mer' og mer'
bedre mennesker der ikke findes,
jeg i hvert fald ikke mindes.

Det er rart, vi er så amnge til stede,
ja, det er en glæde.
For til hverdag er der kun et par stykker,
men vi kan sagtens være her alle, når bare vi sammen rykker.

Jeg er bange for der ikke er skrevet nogen sang,
derfor prøved ejeg engang,
og i en søvning nattetime sen,
har jeg og xxxxx skrevet en.

Men det at skrive en sang er sværere end man tror
det kan være vanskeligt at finde ord,
og det skal jo også rime,
hvert vers har taget mig godt halvanden time.

Nu til slut så vil jeg sige til jer alle
tak både til dreng og pige,
og jeg ønsker samtidigt med tak for allt i år
at vi i aften hyggeligt selskab får.

Denne sang den var skæppe god
selv med dette versefode rod
og da vi trods alt kom godt i mål,
syntes jeg, at vi skal sige skål.

Det sjoveste ved denne, er at nogle prøver på at få tekst og melodi til at passe sammen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-11-06 22:00

” Sneflokke kommer vrimlende”

Hvor man i verden kigger hen på gule og på sorte mænd, er der en ting, som går igen:
ALVERDEN LAVER SOLD. De vilde på molukkerne, ja selveste eunukkerne, endogså
blåvandshuggerne vil have alkohol. I østen laves palmevin, på Cuba koges kvalmevin, på
Island hø- og halmegin, i Norge bru’r de træ. I Danmark har vi bajerne og snapse-
akelejerne til sildene og rejerne i hytte og palæ.
Oh – hvilken salig sjælefred, når nogle glas er gledet end. Da standser den nervøse sved –
vor gæld fortoner sig. Og manden – er en dejlig mand med flot profil og stor forstand
(du ligner ellers Anders And) sig end’lig du til mig. Nu bobler viddet i hvert sind, nu rødmer
ungt hver runken kind, nu kvindens blik vi drikker ind, det si’r: hold lidt igen. Vi bliver alle
talere og stadig genialere – og enkelte bli’r pralere. Måske bli’r en lagt hen.
Til sidst fornuft og mening fly’r, vor dille bli’r et eventyr. Vi tror, vi danser vals på sky’r med
blegblå fabeldyr. Det sidste stadium vi når, og tårerne i øjet står, vi flæber, for vor synd er
stor: Vi var ej god mod mor.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Men så ved næste morgenrød, da vågner vi i feberglød. Vi stønner som i barselsnød og
ønsker vi var død. Vi sværger i vor store vé: Ved næste fest da skal du se, jeg drikker kun
kamillete og ikke mer’ – MÅSKE !!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 23:11

Linie 3's "Bedste blev kørt ned....." - duer den ikke?

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 16-11-06 10:16

Findes der ikke nogle julesange/viser, hvor man skal gøre nogle ting ting under sangen. Lige som den med "Vi vil ha' store mænd", hvor kvinderne og mændene skiftes til at synge. Eller måske en sang hvor man skal rejse sig op og synge på bestemte tidspunkter og så sætte sig ned igen. En slags motionsvise.

Ja undskyld at jeg er lidt vanskelig men vil gerne finde den rigtige julesang til lejligheden.
Håber på forståelse

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 10:54

I kan også synge denne gamle en, imens i render rundt i en lang kæde

Nu er det jul igen
Nu er det jul igen,
og nu er det jul igen,
og julen varer li' til påske.
Det' ikke sandt,
det' ikke sandt,
for ind imellem kommer fasten.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-06 10:55

Ved julefrokosten
Mel.: Højt fra træets grønne top

Her ved vores julebal
skal vi rigtigt feste,
vi om lidt skal ha' et knald,
af de allerbedste.
Alle er i højt hmør,
lad os se, hvem ej der tør'
se hvad sangen rummer,
nok et julenummer?

Vi skal alle op og stå,
ta' om bamsens tunge,
mens vi håber, det vil gå
fyld så hver en lunge.
Pust, ja pust ballonen op
giv den gas - din dovenkrop,
hvem bli'r mon den første
med den allerstørste.

Læg ballonen bag din mås
gem din kniv og gaffel,
ej et større knald der fås,
ved et Juletaffel.
En og to og tre og fir'
sikke et herligt brag det gir'
når du så er rede,
"slå din mås i sæde".

(Tegn en bamse på papiret, klip et hol til mund og stik en ballon gennem hullet fra bagsiden).

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-11-06 13:00

Nordsted1 - den er da go'!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 13:05

Camillasmoster.... Det sys jeg også, den er i flere versioner, vi fik den også til vores kobberbryllup, jeg var nu ikke meget for det, jeg kan ikke li' balloner, men jeg pustede ikke min ballon så meget op, det blev der nu grinet meget af, for den var bare som en gummibold, og ville ikke springe

Ja til nar kan man altid blive, det er straks sværere at blive tenor

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-11-06 13:11

Uha ja, balloner kan jeg heller ikke li'!

Godkendelse af svar
Fra : lsdmulle

Dato : 16-11-06 14:35

Tak for svaret Nordsted1.

Kanont forslag. Den skal nok gøre lykke

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 14:39

Håber det bliver sjovt for jer. Sangen var faktisk i mit første link selv dem jeg havde fundet i gemmerne og skreve af, var der også men det så jeg først bagefter

Kommentar
Fra : durchhanz

Dato : 27-11-07 23:18

Sang en gang en sang til en fest på en eller anden normal melodi, hvor der stod ud for hver linje hvem der skulle synge med. Folk over 40, rødhårede, dårlige tabere osv. Man skulle således vurdere ved hver linje om man hørte under den gruppe, hvilket betyder at nogen linjer bliver skrålet igennem af næsten alle, mens andre måske kun bliver sunget af 2-3 stykker. Det er vældig morsomt. Er der nogend er kender den og evt. ved hvor den kan findes?