/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nero, billeder +underlagsmusik
Fra : richardt
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 15-11-06 13:11

Jeg ville gerne brænde CD/DVD med foto billeder og da jeg ikke har tekst eller tale dertil, ville jeg gerne om DVD afspilleren kunne afspille musik samtidigt med at vise billederne.
Jeg har brugt Nero i en stilling der hedder 'Lav Lyd og data CD' men når jeg afspiller kommer kun musikken og ikke billederne.
Findes der et værktøj hvor man kan indtale kommentarer til det enkelte billede?
Kan jeg mon hjælpes?
Mvh Richardt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-06 13:17

WinXP eget Moviemaker er da udmærket til formålet....

Både med små film og billeder med tale/musik

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 15-11-06 17:35

Hejsa

Jeg laver selv billed cd/dvd med et par programmer hvor jeg både kan lægge tekst og lyd billeder vidio ind og dem bruger jeg meget.

de er
[U]Ulead DVD PictureShow[/U] http://www.ulead.com/runme.htm

[B]Studio 10[/B]

Det først bruger jeg meget det sidst er et meget stort program der kræver meget plads så det bruger jeg ikke så tit.

det først nemt at gå til det sidste er mere for fagfolk prøv at gå ind på den hjemmeside og se om det er noget for dig

Hilsen Orpe

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 15-11-06 17:43

hej igen

glemte at sige at du kan dovload programmet og prøve det i 30 dage men kan kun bruge en melodi hvor du i den rigtige version kan tilføje alle dem du vil

Hilsen Orpe

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-06 19:14

Hej !
Windows Movie Maker har du garanteret liggende under dine programmer. Brug dette, for det er alle tiders til både still-billeder (fotos) og levende billeder (film) - på CD og på DVD, samt med underlæggende musik, som du selv vælger.
Jeg lavede familie-billeder under titel: "Fest og begivenheder de sidste 5 år" - med selvvalgt musik, og siden det var første gang dén gang, er det bare alle tiders at programmet er på dansk. Programmet indeholder også mange fikse overgange, man kan vælge mellem scenerierne, så skiftene ikke bliver for pludselige.
Senere gik jeg i krig med egen optaget film, klippet og brændt på dvd-skiver. Spændende og meget vellykket! Jeg brugte Nero til at brænde, da resultatet var færdigredigeret.
Kan varmt anbefale dig at gå i gang.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 31-12-06 11:28

Tak for svaret akle.
Jeg har nu fået gang i produktionen, det går jo fint og jeg har købt en 'Nero 7 Essentiel ' hos SHG for 55 kr. og nu kan jeg lave de ting.
Tak skal også 'refi' o g 'orpe' have for bidragene.
Mvh richardt

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-12-06 14:23

Selv tak, Richard, - dejligt for dig at det går fint - og fortsat god arbejdslyst.
Godt Nyt År !
MVH Akle