/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HJÆLP HJÆLP
Fra : jankes
Vist : 398 gange
20 point
Dato : 04-01-03 11:31

AMD athlon(tm)XP 2000+ 1,66 GHz
SIS730S CHIPS , 768 SDRAM, gf4 TI4200 128mb, ibm skærm G96, win XP

Hej, jeg har et problem hver gang jeg installere mit grafigkort bliver farverne helt forkerte ( hvidt bliver sort , andre farver bliver helt misfarvede), den køre iøjeblikket med skærmkort "? vga-kompatibel" med ukendte drivere.jeg tror det gik galt da jeg prøvede at installere nogle drivere til enten motherbord eller bios eller sådan noget , kan ikke rigtig huske hvad det var jeg prøvede på , men det var ihvertfald noget jeg ikke havde helt chek på , har forløbig installeret agp driver (agp113.exe) uden problemer, jeg håber der er nogle der har en ide om hvad det her drejer sig om mvh ,... og på forhånd tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-03 14:01

brug et gendannelse punkt det var den løsning der virkket på min da den pluselig kun havde 16 farver og det ikke hjælp at indstaller nye driver til geforce kortet.brug et punkt før de der driver til bios osv.de rigtige driver geforce kort kan du finde her:http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09
du kan selvfølgelig først prøve at indstallere den

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-03 14:05

Du skal hente det nyest nVidia driver til XP - http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

Det løser somregel de flrste problemer af din slags.
Eller må du lige oplyse hvilket mærke GForce4 kort du bruger.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : jankes

Dato : 04-01-03 14:16

mit grafigkort hedder daytona palit , og ja jeg har prøvet at downlode div. detonatore
stadigvæk det samme resultat , når jeg installer detonatoren finder systemet samtidig mit grafigkort ( det er såmend kodt nok ) men når jeg genstarter med GF4-kortet går det galt dvs. farvernebliver udtværet og alt det hvide bliver sort ! ...er iøjeblikket ved at downloade en driver fra "pallit"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-03 15:11

jeg har osse daytona og ved at download fra det somme sted som dig ,fik jeg det problem at der kun var 4 farver (forkert 16 farver)løsningen var før om talte at det ikke hjælp at indstallere 41:09 oveni ,men hvis du ikke vil bruge et gendannelse punkt du bagrfter kan fortryde(start-programmer-tilbehør-systemværltøjer)kan du prøver at fjerne det program under tilfør/fjern programmer i kontrol panel.der er nok en konflikt under windows tror jeg...go look

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-03 15:22

undskyl jeg misforstod det du sagde - det var da jeg download fra palit det gik galt.
mm prøv at indstallere 4 i 1 driver 4:43 der er en grafik driver deri.
måske en repair ved at isætte xp cdrom !!! måske rette den det der gå galt ved opstart ...!!!

Kommentar
Fra : jankes

Dato : 04-01-03 19:09

jeg kan tilføge at jeg fik problemet da jeg kørte "win2000", nu køre jeg xp og har derfor ikke mulighed for et gendannelsepunkt har prøvet næsten alt tror jeg har formatteret 3 gange nu !!!!! , ....xou kan du fortælle mig hvor jeg henter 4 i 1 driver, og hvad er det iøvrigt ? og tak for de mange gode svar indtilvidre..... mvh jankes

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-01-03 19:18

hej igen !
det er driver til amd bundkort.du kan først læse lidt om dem her:http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/q261606/
og da jeg ikke lige kan finde via egen hjemmeside kan du downloade 4:43 her:
http://www.tweak.dk/drivers.php
ireterene at dit problem gå i knude...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 19:40

jankes wrote:
> jeg tror det gik galt da jeg prøvede at installere nogle drivere til
> enten motherbord eller bios eller sådan noget, kan
> ikke rigtig huske hvad det var jeg prøvede på, men det var
> ihvertfald noget jeg ikke havde helt chek på , har forløbig
> installeret agp driver (agp113.exe) uden problemer, jeg håber
> der er nogle der har en ide om hvad det her drejer sig om

Ja, det drejer sig om simpel uvidenhed, men det var nok
ikke lige dét du ville høre ;)

Jeg ville nok tage backup og reinstallere skidtet ellers prøv
følgende at afinstallere alle nyinstallerede driver og start
forfra og vær nu sikker på det er de _rigtige_ drivere du
prøver at installere.

Grafikdrivere:
<http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp>

/Mikael

Kommentar
Fra : jankes

Dato : 05-01-03 23:19

tak mikael, det er osse det eneste jeg kunne hitte ud af , har gjort det 3-4 gange installert chipssætfiler , (fra sis, og osse mit mærke ), og formattert hver gang men lige lidt hjælper det , har nu fundet ud af at jeg min processor kan køre med 1250 GHz , det er en athlon amd 2000+, og den kørte fra start af med 1666 GHz , så jeg regner med at det er standarten, der for er det ret frustrene, den køre "FAIL-SAFE DEFAULTS" , systembus frekvensen er sat til 100/100/33, hvor før kørte den 133/133/33 , hvis jeg sætter den til det den var før 133/133/33 , står der godt nok det er en 2000XP+ processor men skærmbilledet bliver forvansket ( hvidt bliver sort andre farver ligner næsten ligesom et lysbilled der er ved at "brænde", kan der være nogle drivere til processoren som skal opdates ? ...jeg har kikket på amd hjemmeside men kunne ikke rigtig hitte ud af hvad jeg skulle downloade , når men tak alle , for de mange gode svar ,måske er der nogle der forstår det her lidt bedre nu mvh jankes