/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Opsætning af tapet
Fra : idaw
Vist : 1414 gange
20 point
Dato : 15-11-06 12:27

Nogen der har en måde at sætte tapet op, så det holder, men er nemt at fjerne??

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-11-06 12:31

så det holder, men er nemt at fjerne??

det har jeg aldrig hørt om
hvad mener du

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 15-11-06 12:34

Jeg bor i en lejebolig, og vil sætte noget tapet op ved hundenes madskåle så det ikke sviner direkte på væggen, men eftersom det er en lejebolig skal det være nemt at tage ned igen. Det er begrænset hvor længe jeg skal bo her, så skader skal helst undgåes, og derfor skal det nemt kunne tages ned.
Håber det var en lidt bedre forklaring:)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-11-06 12:35

Nu må du tage og vælge: Vil have det til at sidde fast eller vil du have det let at pille af?
Min daværende frue købte engang et tapet, vaskbart, med mønstret vinylforside. Det var sådan noget, der bare skulle rulles igennem et trug vand for at blive klistret. Halleluja! det blev klistret, men hænge fast kunne det ikke. Det fik en gang fortyndet hvid PVA-lim til hjælp, og så blev det hængende. Men nu kommer det gode ved historien: Da jeg blev træt af at kigge på det - cirka samtidig med at konen skred - kunne jeg heldigvis rive alle de grimme vinylforsider af, og så havde jeg den fineste opsætning grundpapir, som jeg kunne klæbe MIT tapet på.
Det er det nærmeste jeg kan komme dit problem.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-11-06 12:37

Der vil en afrivelig vinylforside være næsten perfekt!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-11-06 12:38

tapet er let at tage ned fugt det med vand og brug en spartel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-06 12:40

Om du sætter tapet op eller ej er underordnet....

Selv noget der er nemt at fjerne vil kunne ses på væggen bagefter....

Så lad du bare hundene spise i fred eller sæt madskålen udenfor

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 15-11-06 13:19

Du kunne jo også lakere med en mat olielak. Så kan vægge vaskes af.
Området du lakere kan blive lidt mørkere end resten af væggen, så sæt
malertape på så du får en "pæn" kant...

Eller brug tegnestifter

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 15-11-06 13:30

Kan du ikke skrue en plade op på væggen istedet for tapet, for som refi pointerer vil det kunne ses der hvor det har siddet. Så måske kunne en plade i rustfrit stål som dem man sætter op ved komfuret være en løsning. Eller plexiglas? så kan du nøjes med at spartle de fire huller fra skruerne når du skal have pladen ned igen.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 15-11-06 13:51

Fjendsbo, du gir mig en idé:) jeg ku jo tapesere en plade, også skrue det op. Goood idé:)

Accepteret svar
Fra : fjendsbo

Modtaget 20 point
Dato : 15-11-06 14:23

glad for at kunne hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 15-11-06 14:25

Tak for svaret fjendsbo. Nu kan jeg gå igang med god samvittighed, uden at ødelægge noget:)

Takker:)

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Kongenj1

Dato : 21-11-10 13:20

Har lige skrabet tapet af celotex plader der virker det ikke med varmt vand så har skrabt det hela af med spartel måske jeg har gjort det forkert men nu er det nede.