/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAM til Medion Bærbar
Fra : hosantoga
Vist : 745 gange
200 point
Dato : 15-11-06 12:04

Jeg har nu i længere tid spurgt mig omkring forskellige steder om, hvilke RAM der vil passe i min bærbar, da jeg gerne vil have flere RAM (1GB). Jeg har skrevet til Medion tre gange men aldirg fået noget svar fra dem og jeg har også forsøgt forskellige forhandlere, men ingen hjælp.

Jeg er ikke meget kendt indenfor RAM-verdenen og er dermed ikke sikker på hvad jeg skal købe og om, hvilke RAM der passer i min bærbar. Min bærbar er en Medion MD40100, hvis det skulle være til nogen hjælp. Jeg har vha. et program fundet følgende oplysninger om mine nuværende RAM (to blokke på 256MB hver):

Beskrivelse   Værdi
Hukommelses Moduls Egenskaber
Modul Navn    Samsung M4 70L3223ET0-CB3
Serie Nummer    430365F3h
Modul Størrelse     256 MB (1 rows, 4 banks)
Modul Type    Unbuffered
Hukommelses Type    DDR SDRAM
Hukommelses Hastighed    PC2700 (166 MHz)
Modul Bredde    64 bit
Modul Spænding    SSTL 2.5
Fejl Detekterings Metode    Ingen
Opdaterings Frekvens   Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

Hukommelses Timing
@ 166 MHz   2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 MHz   2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

Hukommelses Moduls Karakteristik
Early RAS# Precharge    Ikke Understøttet
Auto-Precharge    Ikke Understøttet
Precharge All    Ikke Understøttet
Write1/Read Burst    Ikke Understøttet
Buffered Address/Control Inputs    Ikke Understøttet
Registered Address/Control Input Ikke Understøttet
On-Card PLL (Clock)    Ikke Understøttet
Buffered DQMB Inputs    Ikke Understøttet
Registered DQMB Inputs    Ikke Understøttet
Differential Clock Input    Understøttet
Redundant Row Address    Ikke Understøttet

Hukommelses Moduls Producent
Producent   Samsung
Produkt Information   http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/DRAM/index.htm

Som sagt ved jeg ikke ret meget om RAM andet end at det er godt at ha´ mange af dem. Jeg har to tomme slots til RAM så jeg kan sagtens bruge 2*512MB, jeg skal bare være sikker på, at de passer i min bærbar så jeg undgår at skulle købe flere forskellige for så at prøve om de passer og hvis ikke så sende dem tilbage. Det er der kun bøvl med.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-06 12:53

Det er 200pins SoDimm, du skal bruge.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-06 12:55
Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 15-11-06 17:48

og hvis du skal være helt sikker så er der et lille program der hedder cpu-z det fortæller dig næsten alt om din com, ligesom everest, bare lidt på en anden måde