/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min skærm går i sort
Fra : Chrilling
Vist : 804 gange
40 point
Dato : 14-11-06 22:58

Jeg har en Windows XP-computer, hvis skærm er begyndt at gå i sort tiere og tiere, når jeg tænder computeren. Idet jeg tænder computeren, er der fin farve og oplyst skærm, som normalt, men efter et par sekunder - under opstarten - går skærmen ofte i sort, så jeg næsten ingenting kan se. Så må jeg enten slukke computeren ved at holde slukknappen inde nogle sekunder, eller jeg må holde min skrivebordslampe helt tæt op til computeren og knibe øjnene sammen og lede efter Startmenuen, så jeg kan slukke computeren på rigtig vis. Nogle gange virker computeren så fint, når jeg starter den op igen efter dette og andre gange, må jeg tænde og slukke maskinen rigtig mange gange, før den fungerer.
Har nogen løsningsforslag til problemet? I så fald er jeg på forhånd dybt taknemlig!

Mvh. Christel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-06 23:03

Hmmmm det kan være snavs der laver blade, og som får din skærmdriver til at skrue ned for lyset.
Hvordan reagere den, hvis du starter i fejlsikret tilstand???

Kommentar
Fra : Chrilling

Dato : 15-11-06 18:32

Jeg har lige prøvet at starte computeren i fejlsikret tilstand, og det gør den, som den skal. Jeg tror ikke rigtig, der sker noget usædvanligt ved det! Hvad gør jeg, hvis det er 'snavs, der laver blade, som får min skærmdriver til at skrue ned for lyset'?

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 40 point
Dato : 15-11-06 18:52

Har du opdateret din skærmdriver, ellers gør som lige har gjort,// ovenævnte // men med internetforbindelse, og åben start/ kontrolpanel/ tilføj ny hardware/ og lad den søge, beder den om tilladelse til at søge på nettet, SÅ LAD DEN GØRE DET.
Ellers må du have navnet på skærmen, så kan andre herinde lægge en driver til dig.

MEN, ikke alt lader sig installere i fejlsikret tilstand. Men prøv lige at start op med NET, og hent din driver, på skæmens hjemmeside...
Ellers skal du have gang i din XP cd, og starte med en BOOT, og lava en REPARATION af din XP
Første gang der kommer en skærm, der står REPARER eller installer, klikker du REPARER -
LOGGER IND PÅ DIN WINDOWS, / som regel skal du indtaste 1
og lader den køre færdig, dette forstyrrer intet, du har liggende af programmer eller andet, bortset fra dine opdateringer, ryger sig en tur.
Har du ikke en lovlig kopi af XP - SÅ LAD VÆRE.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 18:54

Godkendelse af svar
Fra : Chrilling

Dato : 15-11-06 22:29

Tak for svaret, tror dog ikke det har hjulpet. Forsøgte det med at søge efter ny hardware, men uden held. Ender nok med at aflevere den hos en tekniker.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-11-06 04:37

var det en bærbar, eller en statoner,
Ellers h a en god nat

Kommentar
Fra : Chrilling

Dato : 29-11-06 16:00

Det er en bærbar!