/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Vil ikke åbne sig
Fra : Carg
Vist : 967 gange
100 point
Dato : 14-11-06 21:51

Hejsa ærede Kandu-brugere,

Jeg kan ikke få mit diskdrev til at åbne sig.

Lige pludselig vil det bare ikke åbne sig. Nogen der har nogen ideer til hvad jeg kan gøre? Det virker som om der måske sidder noget i klemme eller at selve CDen sidder i vejen for at det kan åbne...kan det overhovedet lade sig gøre?

Det er lidt øv altså, både fordi der sidder en rigtig god musik CD i drevet, og også fordi jeg jo ikke rigtig kan putte nye CDer i.

På forhånd tak,

Carg.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-06 21:55

Jeg er nok den type, der ikke ville pille, men tage min PC med til forhandleren næste dag.

Håber det er indenfor garantien.

Ole P. Bielefeldt

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-06 21:55

Der plejer at være et lille hul hvor du kan bruge en udfoldet metalclips eller noget andet tyndt til at tvinge drevet op med!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-11-06 21:56

Du kan åbne den ved hjælp af en kontorclip som du åbner og stikker ind i det lille hul som findes på forsiden af diskdrevet - så udløses låsen og CD-en kan tages ud...

IAH

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-11-06 22:00

Tror ikke det er inden for garantien desværre...

Hmm...Jeg må vist lige kigge efter med en lup eller noget før jeg kan sige om der er et lille hul...

Tror da jeg vil forsøge at pille bare en lille smule...

Gad vide om jeg nu skal til at købe et nyt diskdrev...suk suk...nå ja men ellers må jeg jo lade være med at lave noget på computeren der kræver at jeg bruger drevet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-06 22:16

Prøv lige at kigge på dette lille link.
www.hirsenet.dk/gave.htm
klik på "tillykke her er en gave"
klik på "kør"
og igen på "kør"
og så "clik here"
en gang til "clik here"

Det er egentlig en drille pind men måske vil den åbne dit CD drev.

ellers

Luk computeren ned først.
Når du har udløst låsen med den clips i det lille hul - så kan du sikkert trække skuffen forsigtigt ud.

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-11-06 22:20

Hejsa, jeg vidste godt nok ikke at man skulle lukke ned først...uuups....men det virkede med den der clips. Nu håber jeg bare at dette ikke er noget der skal gentage sig.

Tak til den første der foreslog clipsen.

Godkendelse af svar
Fra : Carg

Dato : 14-11-06 22:21

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-06 22:22

Noget du også lige kan prøve:
Genstart computeren og kig efter om din CD lyser eller blinker under opstarten.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 22:23

Godt det virker igen!

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 14-11-06 22:25

Nå bad news...det kan kun åbne når der ikke er CD i...øv øv...det betyder jo nok at det bliver et nyt cd drev...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 22:27

Det lyder godt nok underligt! Har du prøvet med en anden cd?