logget på min computer??
Fra : punkler
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 14-11-06 17:03

Hejsa...

Jeg sad forleden og ville slukke min bærbare pc, men da jeg trykkede "luk computeren", kom der en besked op hvor der stod, at en anden bruger var logget ind på min computer og at vedkommende ville blive logget af.

Mit spørgsmål er så: Hvordan kan en anden være logget ind på min computer, når jeg har firewall og alt muligt anden tændt??

Jeg bruger et trådløst netværk - dette er selvfølgelig sikret med både WEP-128 og wirelesscard acces list (genkendelse af mac-adressen)

Er det bare en softwarefejl/virus/spyware eller hvad??

Håber i kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 14-11-06 17:05

hvis du har mere end en bruger på din pc og du istedet for at logge af vælger "skift bruger" også logger ind på en anden bruger ..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 17:06

det kan ske hvis du har mere end en bruger på - for eks hvis adm ikke bruges af dig normalt og du har oprettet en bruger i dit navn

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-11-06 17:16

ja det forstår jeg godt, men jeg har kun oprettet én bruger - og det er mig selv...
Selvfølgelig er der noget med admin, men jeg er 99% sikker på, at jeg ikke har brugt denne bruger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 19:11

Hvis du har oprettet dig selv som bruger - er der 2

Admin bliver jo oprettet automatisk under installationen.......

Sååååå

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-11-06 20:56

Der findes virus og spyware som opretter nye konti. Hvis du vil have tjekket for "snavs", så følg den vejledning:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-06 07:57

Det kan også ske at en i din husstand, som bruger en anden computer, måske har været inde i nætværkssteder, for at kigge i din delte mappe, så kommer meddelsen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-06 09:02

Citat
Der findes virus og spyware som opretter nye konti.

ja - hvis jeg var dig ville jeg tage imod stl_s tilbud og lige få gennemgået om der er noget snavs på

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-11-06 15:30

Hej igen...

Her er den log-liste som jeg skulle lave...

Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5450.0004)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sikkerhed\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Sikkerhed\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Sikkerhed\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\Trådløst Labtec-tastatursæt\MagicKey.exe
C:\Programmer\Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144\WLANMON.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\MagicDisc\MagicDisc.exe
C:\Programmer\Trådløst Labtec-tastatursæt\OSD.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Thomas\Skrivebord\HJT\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.bt.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54729
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7516F47F-3864-41FA-B059-AC576D9C41C1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {99C36C70-5F59-4153-95D1-5FAFB6FB288C} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\SIKKER~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DownloadAccelerator] "C:\Programmer\Multimedie\DAP\DAP.EXE" /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\Sikkerhed\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Multimedie\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Startup: MagicDisc.lnk = C:\Programmer\MagicDisc\MagicDisc.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Aktiver trådløst Labtec-tastatursæt.lnk = ?
O4 - Global Startup: Skyr@cer PC Card 3044 & Skyr@cer PCI 144.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Clean Traces - C:\Programmer\Multimedie\DAP\Privacy Package\dapcleanerie.htm
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\Programmer\Multimedie\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\Programmer\Multimedie\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com ActionRunner Class) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com SmartIssue) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\Sikkerhed\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: winetn32 - winetn32.dll (file missing)
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\Sikkerhed\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall Pro (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sikkerhed\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software -

Jeg håber den er til gavn...
på forhånd tak...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-11-06 20:00

Der er lidt rester, men lad os lige tjekke lidt mere. Hent og kør dette program http://sptlarsenserious.googlepages.com/avzantivirus Kopier programmets log her ind.