/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbn fil - sikkerhedsadvarsel
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 4164 gange
150 point
Dato : 14-11-06 16:11

Når nogle filt åbnes, fremkommer meddelelsen:

Åbn fil - sikkerhedsadvarsel

Vil du åbne denne fil?

Navn:   >>filnavn <<
Udgiver:   Ukendt udgiver
Type:   >>program<<
Fra:   >>filplacering<<

Problemet er opstået efter Windows er blevet geninstalleret.

Problemet opstår både hvis filen ligger lokalt eller på et netværksdrev.

Det gælder både filer oprettet af mig selv samt af oprettet af andre.

Filtyperne som meddelelsen fremkommer ved er både Office filer, exe filer m.fl.

Jeg har været inde i Stifinderen – Funktioner – Mappeindstillinger – fanen Mappeindstillinger – finde nogle at filtyperne som giver problemer – fjerne fluebenet ved Bekræft ved åbning.

Der benyttes Windows XP pro m. SP 2.

Håber på gode forslag.

hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 14-11-06 16:42

Kan det muligvis ikke være en funktion i dit antivirus program der gør det?
Internetskjold og/eller firewall

Hvilket antivirusprogram kører du med?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-11-06 18:53

Jamen det er da helt normalt med Windows XP pro m. SP 2.
Det er jo den extra sikkerhed der netop er indbygget, da alle pontiel farlige filer (exe officefiler mm)
jo kan indeholde virus.
Hvis du vil slå en filtype fra, gør du det netop ved at trykke på filen, og i den dialogbox du får, der siger:
Navn: >>filnavn <<
Udgiver: Ukendt udgiver
Type: >>program<<
Fra: >>filplacering<<

Der er jo netop i samme dialogbox, en vinge lidt nede, som kan fjernes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-11-06 08:26

Hej Palle Hansen

Tak for svaret.

Det viste sig dog, at problemet opstod i forbindelse med åbning af filer fra et netværksdrev. Den kunde, som jeg skulle løse problemet for, informerede ellers om i starten, at det både gjaldt lokale- samt netværksfiler.

Løsningen kan ses i denne vejledning:

http://windowsxp.mvps.org/networkfile.htm (metode 2).

hr_hvalsoe

Annuller spørgsmålet
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-11-06 08:27

Jeg fandt selv løsningen.