/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printeradgang
Fra : kj
Vist : 581 gange
300 point
Dato : 14-11-06 15:55

Jeg har 2 computere, de er begge tilsluttet via netværk m/TCIP protokol. Fra den ene PC kan vi sagtens skrive ud, men ikke fra den anden, protokollen er den samme på begge PC, men jeg kan ikke komme ind og se om konfigureringen er sat ens op, idet felterne med de indstilliger er nedtonet, men det formoder jeg. Det skete bare pludseligt at vi ikke kan udskrive fra den ene PC.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-06 16:57

Kan du se printeren i udskrivning...............ellers indstaller den.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-11-06 16:58

kan du se Printeren når du kører guiden "tilføj printer"

husk márkering i "netværks printer"
hvis ikke så skal du vælge "lokal printer" og vælge "opret en ny port" og her vælge
standard tcp/ip port angiv ipadressen på den computer som har printeren tilsluttet
og/eller skriv navnet på printeren samt computernavnet (f.eks \\server\hplaser)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-06 09:05

Jeg kan se den i både "udskriv" og i "tilføj printer"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-11-06 09:42

hvilken fejl medd. får du når du vil udskrive til den ?

hvis du ikke har installeret den på Klienten skal det gøres, når du kører guiden igennem
"tilføj printer" åbnes der automatisk for porte som skal bruges (tcp/ip & 9100)

det kan være din firewall som blokkere for adgang også

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-06 09:48

Den er installeret, der er ingen fejlmeddelelser, der opnås bare ikke forbindelse til printeren.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-11-06 10:40

hvilket styresystem har den computer som ikke kan få adgang til printeren ?
ligger den print i printerkø'en ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-06 14:27

Win 2000 Proffessional

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-06 16:18

Prøv lige hvis du ikke har prøvet det:
start > indstillinger > printere >
H-klik på den indstallerede printer > egenskaber > udskriv testside
Fanen porte - hvilken port er den sat til

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-06 16:39

udskriv testside virker ikke, der kommer intet, ikke engang en fejkmeddelelse.
Porten er oprettet som en Lan-manager (LPR printer)

Accepteret svar
Fra : charmie

Modtaget 150 point
Dato : 24-11-06 19:14

Hvis du stadig har problemet....kan du pinge printeren fra den computer du ikke kan printe fra ?

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 27-11-06 09:26

Tak for svaret charmie.

Kommentar
Fra : charmie

Dato : 02-12-06 15:07

Kan du stadig ikke printe...?