/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
navn på klaverstykke-mp3 link
Fra : jobestar
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 14-11-06 04:02

Hej, nogen der kender det her stykke og kan sige hvad det hedder/komponist?

temaet der kan genkendes starter først ved 18 sekund..

http://www.zshare.net/audio/nice-klavermelodi-mp3.html

Det er optaget fra tv med mobil tlf. så der skal altså skrues lidt op for højtalerne!

please hjælp.. tror det er genialt at falde i søvn til det her..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-06 06:13

Jeg er ikke helt sikker(svært at hører ud fra sådan en lille stump) men det kan lyde som Franz
Liszt.
Måske>
Liebestraum.

Det lyder i hvertilfældet som noget F.L har komponeret.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-06 06:53

Her er et projekt hvor man kan hente nogle af hans værker
http://www.lisztworks.com/
gratis.
Det er et projekt under opbygning så der skulle komme flere og flere af hans værker ud i mp3 format,der er nogle af hans værker på sitet til downloade, men du må selv kigge dig omkring,jeg har selv downloadet en del derfra.
Det er ikke sikkert det nummer du søger er udkommet på siden endnu,vis det er ham.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-06 06:57
Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 14-11-06 11:19

Manse9933, har ret, det er Franz Liszt,
Liebestraum.

Kommentar
Fra : arnemoller

Dato : 14-11-06 12:05

Det er meget svagt, men det lyder som Debussys Clair de lune

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-06 13:37

Helt ved siden af med F. Liszt, - !

Det er helt afgjort den sidste del (afslutningen) af: Clair de Lune, komponist Claude Debussy, Frankrig (1862-1918).
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 16-11-06 00:04

Mange tak for svaret akle!! Det nemlig præcis den.

Også mange tak til dig ArneMoller! Jeg ved at du var først med svar, men Akle var helt sikker og så kunne jeg roligt gå ud og lede på nettet.

Jeg ville ønske man kunne dele point op herinde, men den funktion har de ikke.

og selvfølgelig også tak til de andre for besværet. Det er jo tanken der tæller

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 16-11-06 00:38

hvis nogen af jer kan hjælpe med et andet nummer jeg ikke kan finde ud af ville det være cool!

Der er bedre lyd!

http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=96520

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-11-06 09:55

Selv tak, 'jobestar'
MVH Akle