/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laminatbordplade
Fra : viper73
Vist : 3790 gange
250 point
Dato : 13-11-06 22:01

Hej

Skal finde en laminatbordplade, hvid og det er vigtigt at forkanten er lige, altså ikke afrundet.
Og jeg ønsker ikke at skulle bearbejde den selv, skære en afrundet kant af el. lign.

Ca. 30 mm tyk, og omkring de 60 cm i bredden, længden skal nok ligge på omkring 3-4 meter.
Jeg bor i nordsjælland og ønsker ikke at køre for langt ( max 50km ) og det er noget der skal bruges nu, så ingen leveringstid.

Håber der er en der kender lige det rette sted ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 22:26

Et hvilket som helst byggemarked i DIT område - kan klare dine URIMELIGE krav

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 13-11-06 22:29

Jeg kan godt se det er urimelige krav

Men det er altså ikke rigtigt med byggemarkederne, dem jeg har været i de har alle en afrundet forkant.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 22:32

Kvik køkken laminatbordplader, der er valgmuligheder for forkanter, så de må vel være uden som du ønsker??

http://www.kvik.dk/accessorieslist.asp?PID=367&productgroupid=10

Slangerupgade 48 C
3400 Hillerød

Tlf.: 48255002
Fax.: 48255082

Jeg syntes også jeg har set laminatbordplader i Silvan I Græsted-Jem og fiks Hillerød og Frederiksværk, og S.A Pedersen Trælast Helsinge men kan ikke se det på deres hjemmesider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 22:36

Ved ikke hvad du mener med afrundet forkant.....

Men hvis det endelig er tilfældet kan et hvert byggemarked da "skære" ½-1 cm af - så er der da en "skarp" kant

Det er vel ikke meningen man skal skære sig på pladen

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 13-11-06 22:40

Kvik har det ikke...

Det der menes er at forkanten ikke er postformet, Ikea har en skarpkant på nogle af deres laminatbordplader, men bare ikke den hvide....
Og det er ikke bare at skære forkanten af, så skal der limes en kantliste/laminatstykke på forkanten og det er jeg, som jeg startede med at at skrive, ikke interesseret i at lave.

Så et link til et sted der forhandler Hvide laminat bordplader med en ikke afrundet/postformet forkant, tak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-11-06 22:49

Citat
Og det er ikke bare at skære forkanten af, så skal der limes en kantliste/laminatstykke på forkanten og det er jeg, som jeg startede med at at skrive, ikke interesseret i at lave.

Der er en meget simpel operation der kan klares med et strygejern og en skarp kniv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 22:52

Og det er byggemarkedet sikkert også behjælpelig med - mod betaling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 22:53

Helt ærlig.....

Hvis ikke du kan få det i byggemarkeder og køkkenfirmaer heller ikke har......

Hvor skulle vi så finde det.....

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 13-11-06 22:56

Tjaeh, det kunne jo være det var derfor jeg spurgte herinde.
Det kunne jo være der var en anden der kender en forhandler/byggemarked/køkkenforretning... etc etc.
Det er vel også meningen med Kandu, at man kan erfaringsudveksle..

Så igen.. Hvis der er en der har en kontakt til en forhandler der sælger hvide laminatbordplader med en ikke postformet forkant, altså en skarp forkant, hører jeg meget gerne fra denne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 22:57

Ved den hvide, står der ikke noget med afrundet forkant... fragtfrit levering

http://www.billigkoekken.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=&SetLng=1&Catid=1837

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 13-11-06 23:00

Det ser ikke tosset ud Nordsted 1, dem prøver jeg at kontakte imorgen....
Imellem tiden må andre gerne byde ind med forslag til hvor det kan findes .

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-11-06 01:29

Nordsted> http://www.billigkoekken.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=&SetLng=1&Catid=1837
- de hvide plader er også med afrundet forkant.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-11-06 01:51

http://www.atf.dk/Default.aspx?ID=121
- se kataloget side 4 http://www.atf.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2f290405_Bordplademappe_2005.pdf

"Hel plade uden kanter" ... men du må påregne leveringstid, da disse fremstilles efter aftale.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 17:58
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 18:00

Netop Miritdk, det var også det jeg fik ud af at læse på deres side

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 18:01
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 18:02

hov - sorry nordsted1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 18:10

http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow.aspx?id=14661

silvan reklamerer da med at skære bordplade i laminat efter mål - og sætte laminatlister på for en ekstra pris à kr 50 meteren (det har de faktisk gjort i mange år)

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 14-11-06 18:11

Øv .. 2 - 3 ugers leveringstid på ovenstående links

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 250 point
Dato : 14-11-06 18:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 18:45

Er det ikke lidt vildt meget at gøre ud af et problem der IKKE er et problem.....

Ethvert byggemarked kan sgu´ da levere det ønskede...

Vil du ikke selv sætte kanter på gør de da også det mod betaling.....

De lever af det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 19:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 19:15
Godkendelse af svar
Fra : viper73

Dato : 15-11-06 14:24

Tak for svaret Nordsted1.
Også tak til Miritdk, sender lidt point til dig også... Tak for inputtene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 14:41

Selv tak, jeg håber det vil lykkedes for dig,