/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kulde-inslag fra vindue ???
Fra : supertorsdag
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 13-11-06 21:44

Forslag ønskes
til hvordan kulde-indslag fra vindue (2 lags termo) kan reduceres.

Kender godt muligheden med at sætte et stykke pexi-glas foran, men er der anden mere billig løsning?
Er der nogen der har erfaring med alm. plastik ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 21:47

Når du allerede har to-lags termo, kan du ikke gøre ret meget mere end at trække gardinet for. Hvis du blænder vinduet med rockwool, risikerer du at vinduet rådner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 21:50

Ud med vinduet og mur hullet til - det hjælper

EEN thermorude må da vel være nok.....

Ellers skift til 3 lags....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 22:00

almindelig blød plastik kan sagtens bruges med held - det skal være tæt til væg/karm forneden og have ca 10 cm plads ud foroven så kulden går opad

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-06 22:36

Citat
ca 10 cm plads ud foroven så kulden går opad

Interessant naturvidenskabelig påstand.
Varme stiger op og kulde synker ned.

Det er rigtigt, at hvis du sætter plastik på der slutter tæt vil du få mindre kulde, men rammen kan rådne; men det vil sikkert hjælpe for det skulle ikk eundre mig om du har rigelig ventilation udad fordi tætningslisten er defekt eller rammen ikke passer ordentligt.

Kuldeeffekten kan altså også komme fra murværket omkring ruden, der ofte er årsag til en kuldebro.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-11-06 23:03

hvis du sætter et stykke plexiglas på, så må dit ydervindue ikke være 100 % tæt, for ja så rådner det

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-11-06 23:04

ellers sæt persienner op, det har vi og det tager da lidt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-11-06 08:40

sørg for, at det ikke trækker ind og sæt energiglas i

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-12-06 11:25

Hvis det er en hurtig løsning og en som er brugbar kun i bestemte, måske kortere perioder, kunne bruges en varmeblæser af de små på 1000-2000 watt., som sættes til at omrøre/flytte luften foran vinduet. - Du kan eksperimentere med om hvor meget varme du skal sætte den på, eller om det overhovedet er nødvendigt at anvende varmelegemet, og er det et mindre vindue er der måske ikke behov for at bruge den høje vifte. Prøv dig frem. Betragt det bare som "Her og nu løsning."
Held med det.